| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 07/01/2023

SECCIONS » General » General » Social

Més de 1.100 famílies residents en habitatges de la Generalitat subscriuen un compromís social per a millorar la convivència veïnal

Les famílies identifiquen el servei de Mediació com un recurs referent, de proximitat i acompanyament


._000626
Més de 1.100 famílies residents en habitatges públics de la Generalitat han signat en l'últim trimestre de 2022 un compromís social amb la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, en la qual s'estableixen acords en relació al compliment de pagaments en renda, manteniment i bona convivència sobre l'habitatge i la comunitat.
Aquesta acció s'ha desenvolupat de la mà del Servei de Mediació del Parc Públic d'Habitatge que l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVha) va posar en marxa a l'estiu de 2021. Un total de 60 professionals en treball social i administració de finques atenen els residents de 5.229 habitatges públics, actuant sobre 507 comunitats veïnals de 41 grups de 22 municipis de la Comunitat Valenciana. Les seues funcions incideixen en tots els aspectes que milloren la convivència i gestió de comunitats.
Durant aquest temps, aquest acompanyament ha suposat establir acords i compromís a unitats de convivència amb fort arrelament en la comunitat. Tot això tenint com a eix vertebrador accions encaminades a la sostenibilitat i cohesió social.
Des de setembre de 2022, el Servei de Mediació ha realitzat un acompanyament en relació a la signatura de compromisos socials de famílies amb contractes subscrits abans de 2017. Cal tindre en compte que els contractes posteriors a 2017, ja subscriuen el compromís a la signatura de contracte.
Aquesta signatura del compromís social s'ha desenvolupat de manera complementària a la campanya d'inspecció d'habitatges públics. Amb l'objectiu d'actualitzar i ampliar la informació sobre el perfil socioeconòmic de les famílies i situació sobre la gestió i funcionament de les comunitats veïnals, cada any el servei de Mediació realitza una campanya d'inspecció. Des de setembre de 2022 s'està realitzant la seua segona campanya a través d'entrevistes individuals amb les persones adjudicatàries i unitats de convivència.
Aquestes entrevistes faciliten dades sobre composició de les unitats de convivència, perfil socioeconòmic, situacions i causes de morositat, adequació i condicions d'ús de l'habitatge (subministraments, manteniment, higiene, obres no consentides, etc.), convivència i participació en la comunitat.
Aquestes trobades permeten establir contacte amb noves unitats de convivència, així com reforçar i crear acords, compromisos i intervenció amb les famílies com a complement a la resta d'accions realitzades des del servei.
Fins a final de novembre s'han realitzat més de 2.000 inspeccions. Destaca l'augment de la col·laboració i participació dels ocupants respecte a la campanya d'inspecció anterior. Les famílies han acceptat i integrat la presència dels i les professionals en el grup i la comunitat, identificant el servei de Mediació com un recurs referent, de proximitat i acompanyament en la gestió d'habitatge.
Cal recordar que la labor que està desenvolupant aquest servei ha sigut guardonada en l'última edició dels premis de l'Associació Espanyola de Gestors Públics d'Habitatge i Sòl (AVS), en la categoria d'Àmbit de l'administració i gestió del parc social d'habitatges.
Generalitat Valenciana

 

 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.