| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 16/07/2024

SECCIONS » Notícies comercials » Notícies Comercials

Gasoil Liquat de Petroli o Autogas

La gasolinera El Sequial respon a tot el que necessites saber si estàs pensant passar al GLP


._000562
El Sequial és una de les escasses gasolineres entre les quals podem trobar l'opció del proveïment de carburant de GLP. El GLP és una mescla de gasos liquats (propà i butà), que s'obtenen durant l'extracció i destil·lació fraccionada del petroli cru. Té menys poder calorífic que la gasolina, per això el motor consumeix entre un 10 i un 15% més. Però, com el litre costa quasi la meitat, 0,73 cèntims, l'estalvi real se situa al voltant del 40%.
Aquest carburant també conegut com Autogas té múltiples avantatges per al medi ambient, ja que minimitza les emissions de gasos contaminants i d'efecte d'hivernacle, per la qual cosa permet fins i tot evitar les restriccions de trànsit de les grans ciutats en episodis d'alta contaminació. Tal vegada per això és, des de fa diversos anys, el combustible alternatiu més utilitzat a tot el món: a Europa hui dia circulen més de 16 milions de vehicles de GLP, xifrant-se en 60.000 a Espanya.
Els automòbils de GLPpueden trobar-se ja en molts concessionaris (Fiat, Citroën, Dacia, Ford, Opel...) que ofereixen variants de GLP en les seues gammes. Aquests automòbils es caracteritzen per combinar dos tancs de combustible: un convencional (gasolina) i un altre de gas liquat de petroli.

Quins canvis cal fer per a convertir el cotxe en Autogas?
Mecànicament no cal fer canvis d'importància, ja que com a sistema d'injecció de gas consta de depòsit, canalitzacions, components electrònics i sistema d'injecció.
En els models d'inyección directa, l'ideal és aprofitar els injectors existents per a canalitzar el gas i en els d'injecció indirecta, el gas s'injecta en les cambres de combustió a través del col·lector d'admissió, on es mescla amb l'aire.
En els sistemes d'injecció gasosa es realitza un vaporatge previ, que suposa una lleu pèrdua de potència. En canvi, els sistemes d'injecció líquida solten el GLP tal qual, evitant aqueixa pèrdua.
La gran diferència és la toxicitat d'aquests, ja que amb GLP es genera menys contaminació, per la simple raó de tindre menys impureses.

Diferència segons motors
En motors Dièsel, el GLP no es pot utilitzar per complet, s'usa com un additiu per a millorar la combustió del gasoil. En aquest cas el GLP s'introduiria en la cambra de combustió alhora que l'aire d'admissió, i la injecció de gasoil no experimentaria canvis respecte al seu disseny original. Aconseguint així una combustió quasi perfecta del gasoil reduint emissions i partícules contaminants. Això repercutiria també molt positivament en el motor ja que a l'ésser una combustió més neta duraria més temps i donaria menys problemes.
En els motors de gasolina el GLP es pot usar en el 100% de la mescla, ja que compten amb bugies, i els motors Dièsel no tenen. La conversió d'un dièsel és possible -Dual Fuel- però és més cara que en un gasolina i precisa de molts quilòmetres per a amortitzar-se.
Tant en els models amb GLP de sèrie, com en els adaptats, disposarem d'un indicador que mostra el nivell de combustible restant. Quan el nivell de GLP siga molt baix, automàticament passarem a consumir gasolina, i el més segur és que no puguem percebre la diferència.

Quin manteniment requereix el GLP?
L'únic manteniment que requereix el sistema és una inspecció periòdica del depòsit de gas, la canalització fins als injectors, i un filtre de combustible en sistemes d'injecció en fase gasosa. La resta del manteniment s'ha de realitzar amb normalitat. Alguns usuaris noten una major vida útil de l'oli i les bugies usant gas.
En el cas dels vehicles transformats de fàbrica, compten amb vàlvules i seients de vàlvules reforçats per a treballar millor amb gas a llarg termini.
En els vehicles de gasolina convertits, l'estalvi és superior, entorn del 40%, però hi ha una altra variable, el termini d'amortització. És més difícil amortitzar un Dièsel/GLP pel seu doble sobrecost: ser Dièsel, i la conversió en si. Per això no interessaria a qui faça volums de quilòmetres moderat (menys de 30.000 km a l'any).
De moment la conversió en turismes no és possible per problemes administratius, però es treballa en això. Una vegada se supere aqueix obstacle, caldrà veure quins models són aptes per a la conversió, i després, en quins val la pena econòmicament fer-ho. Està lluny de ser una solució per a tots els públics.

Compensa passar a GLP si faig pocs Km?
No. El GLP està més recomanat per a motors de gran cilindrada, tot terrenys, esportius, berlines grans, camions i per a aquells que fan molts Km a l'any.
En els motors de gasolina la conversió és molt més senzilla, especialment en models d'injecció indirecta. El preu de la conversió pot aconseguir els 3.000 euros aprox. Depenent del taller, el cotxe i el depòsit que triem. I com més car siga aquest cost, més Km haurem de fer per a amortitzar-lo. Per tant si vosté és dels quals fa menys de 12.000km a l'any, és possible que no li compense.
Quants més quilòmetres fem a gas, i no a gasolina, més diners estalviarem.
En l'Àrea de Servei El Sequial de Sueca t'atendrà sempre personal qualificat i posa a la teua disposició una sèrie de serveis i combustibles de la més alta qualitat, tenint en compte les teues necessitats i les del teu vehicle.
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic