| Edició núm. | Any: 11 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 16/07/2013

ALTRES TEMES » ELS CIUTADANS NO SOM TONTOS » Corrupció

Bárcenas dice que dio dinero negro a Trillo para la defensa del Yak-42

El exministro recibió en total 128.413 euros de dinero negro desde 2000 a 2006


El ex gerente del PP, Luis Bárcenas, declaró el pasado lunes ante el juez de la Audiencia Nacional que entregó dinero negro procedente de la contabilidad b del partido para pagar la defensa de los militares acusados de la tragedia del Yak-42. Este hecho, que siempre ha sido negado por el ex Ministro de Defensa, Federico Trillo, quien nunca llegó a sentarse en el banquillo, demostraría que la defensa de los militares fue manejada desde bambalinas por el exministro y actual embajador en Londres. El caso Yak-42 dio lugar a dos procedimientos judiciales, uno por los errores en la identificación de los cadáveres, que acabó con la condena de un general y dos comandantes, y otro por las irregularidades en la contratación del vuelo, en el que llegó a estar imputada la cúpula militar de la época, y que fue finalmente archivado. El sucesor de Trillo, José Bono, se negó a pagar la defensa jurídica de los militares acusados, ya que las 62 víctimas del siniestro también pertenecían a las Fuerzas Armadas.
Los papeles de Bárcenas, que él mismo autentificó, incluyen pagos a Trillo por valor de 51.000 euros a partir de julio de 2003 –el accidente aéreo fue el 26 de mayo de aquel año—y hasta julio de 2006. Pero no fue este el único dinero negro que recibió Trillo. Bárcenas explicó que se decidió pagarle una compensación económica por dejar de ser presidente del Congreso para pasar a ser ministro de Defensa y que como Álvaro Lapuerta, tesorero, no estaba de acuerdo, tuvo él que entregárselo personalmente en un sobre.  Leer noticia completa en elpais.com
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.