| Edición diaria núm: | Año: 10 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Martes, 10 de junio de 2014

POBLACIONES » Alginet » Economía » Empleo

Les trobades comarcals per al desenvolupament local repensen Alginet i aposten per l'agricultura

L'empresari local Pepe Bellver afirmava que és important obrir el mercat, però també és necessari fer un mercat propi


._000279
Al juliol de 2013, la Regidoria d’Ocupació va presentar les conclusions de l’estudi que Reed Estudios havia fet per detectar nous jaciments d’ocupació i activitats de negoci al poble. En el primer repensem Alginet que es va dur a terme, la regidora d’Ocupació, Maria José Martínez, afirmava que  “cal  repensar Alginet. Davant de l’atur cal buscar alternatives com l’autoocupació i des de l’Ajuntament intentem oferir les ferramentes més adequades perquè els nous projectes siguen una realitat”.
La sala de plens va acollir ahir matí la segona jornada de Repensar Alginet sota el títol El desenvolupament del territori: la importància de tornar a les arrels. Una jornada de desenvolupament local sobre el municipi d’Alginet que tenia com a objectiu mostrar com a partir d’un estudi diagnòstic del municipi es fa necessari repensar per tots els actors la importància del desenvolupament local com a base d’una estratègia que permeta aprofitar els recursos i els potencials del territori per aconseguir majors nivells de competitivitat i millorar les condicions de vida de la població.
L'empresari d'Alginet, Pepe Bellver, va aportar la seua visió respecte al fet de gestionar el recurs productiu més important que és la terra. Bellver va destacar en la seua intervenció "el bon saber fer dels llauradors d'Alginet. El caqui del poble fa fins a 100 g més que el dels pobles de la rodalia, però cal obrir l'ull i fer brillar el nostre producte estrella. És important obrir el mercat, però també és necessari crear un mercat propi".
L'alginetí destacava que "cal caminar tots junts cap a un objectiu comú que no és una altre que evitar perdre jornals i diners en la gestió, ja que sols queda a Alginet el 20 % del que es trau amb el caqui". Per aconseguir aquest objectiu, Bellver apostava per donar a conèixer el producte entre els alginetins a través de la creació de la fira del caqui on es puguen provar pastissos de caqui, llepolies i moltes maneres més de consumir el producte. A més una idea que explicava és apropar el producte als xiquets i les xiquetes de la població. Bellver donava la idea d'apropar el producte a les escoles regalant-los caquis per esmorzar " i així que els menuts es familiaritzen amb el sabor i fixen un dia a la setmana per menjar fruita". Bellver tancava la seua intervenció, recolzada per la resta de ponents, amb el fet que cal treballar en conjunt i pensar que "si venem el caqui sota normes de qualitat, també és pot fer el mateix amb les taronges i altres productes que podrien fer-se per tal de buscar més temporades d'ocupació i jornals al poble".
Ricardo Calvo, membre del grup d’investigació i desenvolupament territorial de la Universitat de València, afirmava que “les trobades són un espai en el qual intentem que la gent puga pensar, reflexionar i posar en comú una sèrie d’idees que estan vinculades amb el desenvolupament del territori. Hem intentat generar un espai en el qual la gent puga vore que hi ha alternatives, ja que no hi ha varetes màgiques per eixir de la crisi. Cal buscar alternatives i per a això cal conéixer  noves formes, nous models i noves iniciatives. És un aparador on es poden vore coses que es fan al territori i que poden donar bons resultats per al nostre”.
Mónica Bou, secretària de la Federació Autonómica de Personal Tècnic de Desenvolupament Local, explicava que “les trobades van nàixer arran de la necessitat que tot allò que es recull pel desembre a les trobades i jornades de desenvolupament local de la Comunitat Valenciana a la UV, d’alguna manera s’acoste als territoris i a les comarques”.
Enric Sigalat, gerent de l’empresa Reed Estudios d’investigació de mercat i professor de la UV, explicava que “el fet de participar en aquesta jornada que es diu Repensar Alginet 2 i entendre que el fet de transformar naix d’un estudi que es va fer i s’han intentat traure uns indicadors i tornar a repensar-los. Això hui és el que hem fet amb els ciutadans d’Alginet, amb els empresaris, amb l’Administració. Entre tots repensem les xifres i les estratègies que cal seguir”.
Per la seua banda, Maria José Martínez, regidora d’Ocupació, afirmava que “són unes trobades per pensar entre tots l’Alginet que volem”.
En el programa d’actuació de la jornada, van intervindre la regidora d’Ocupació, M. José Martínez; Enric Sigalat, de Reed Estudios; Cristina Oliver, tècnica de promoció de l’ADL d’Alginet; Ricard Calvo, de Gridet-UV, i Pepe Bellver empresari local.
Ajuntament d'Alginet
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.