| Edición diaria núm: | Año: 10 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Jueves, 2 de diciembre de 2021

POBLACIONES » General » General

La Mancomunitat de la Ribera Alta presenta la guia de de creació d’un departament de digitalització de patrimoni

Junt a la Federació de Municipis i Províncies


._000410
Es tracta d’una eina per a entitats locals que vullguen digitalitzar el seu patrimon i replicar l’experiència de la Mancomunitat de la Ribera Alta. L’entitat ha posat en marxa un repositori digital, www.riberana.es, amb visites virtuals, elements 3D, vídeos 360, imatges i elements interactius del patrimoni cultural i natural de la comarca. La guia és un document que detalla el procés per a posar en marxa el servei, i les necessitats tècniques i humanes, la metodologia i els protocols utilitzats.
“La guia del Departament de Digitalització de Patrimoni” ha estat presentada pel secretari tècnic de la Federacio de Municipis i Províncies, Vicent Gil, junt al president de la Mancomunitat Txema Pelàez i el director del departament de digitalització Víctor Rey.
Vicent Gil, secretari tècnic de la FVMP, ha destacat que La Mancomunitat de la Ribera Alta, que acaba de complir 25 anys, és un exemple de serveis i de bona gestió per a la ciutadania". 
Txema Pelàez, president de l’ens comarcal, ha destaca la importància de preservar el patrimoni vulnerable, com la tradició oral, i ha explicat que la posada en marxa del seu contingut durant el confinament va posar a l’abast el patrimoni a la ciutadania de manera global. “També compta amb un gran valor turístic, que contribueix a augmentar el número de visitants perquè s’amplia el seu coneixement i l’interés”, ha afegit
El director del departament de digitalització, Víctor Rey, ha descrit el treball de catalogació i les metodologies de treball, i ha exposat alguns exemples visibles a la web de Riberana, com la baixada de la Maerà d’Antella, la visita virtual pujadeta a l’ermita d’Alberic, les torres àrabs de la Ribera en 3D o les entrevistes de l’Arxiu de la Paraula Viva de Montserrat. “En el seu moment no teníem molts exemples en els que recolzar-nos i ara compartim aquest recorregut que hem documentat per a que altres mancomunitats o ajuntaments puguen traure profit de la nostra experiència”.
La presentació ha pogut ser seguida de manera presencial a Alzira, a la seu de la Mancomunitat, i de manera telemàtica, per tècnics i gestors locals. La guia està disponible en paper i també en format telemàtic al web de patrimoni RIBERANA, en castellà, valencià i anglés https://riberana.es/val/guia-departamento-digitalizacion. La seua traducció i edició ha sigut possible gràcies al finançament del projecte Interreg Europe CD-Eta.
Mancomunitat de la Ribera Alta


._000606 

._000690
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.