| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 14/02/2023

POBLACIONS » Sueca » Infraestructures » Servicis públics

La Generalitat inverteix 830.000 euros a millorar la seguretat viària, per als vianants i ciclista de l'accés nord a Sueca per la CV-500

L'actuació ha consistit, especialment, en una nova rotonda, la regulació d'accessos, l'adequació de la parada d'autobús i la continuïtat de l'itinerari ciclopeatonal


._000562
La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha invertit 830.000 euros a millorar la seguretat viària, per als vianants i ciclista en l'entorn nord a Sueca per la CV-500, segons ha informat la directora general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat Sostenible, Roser *Obrer, en la presentació de les actuacions que la Generalitat ha realitzat en matèria de seguretat viària en el terme municipal de la capital de la Ribera Baixa.

Com ha explicat la directora general, amb la construcció d'una rotonda, la regulació d'accessos i la continuïtat de l'itinerari ciclopeatonal “s'ha proporcionat a aquest tram de la carretera CV-500 un caràcter urbà que millora les condicions de seguretat i accessibilitat dels vianants i resta d'usuaris de la via”.

En la seua intervenció, Roser Obrer, que ha estat acompanyada per l'alcalde de la localitat, *Dimas Vázquez, ha recordat que per a la Generalitat, “constitueixen un aspecte fonamental en la gestió de les infraestructures públiques les actuacions de millora de la seguretat viària i d'accessibilitat per als vianants i ciclista i són especialment rellevants en els entorns urbans, en els quals han de conviure en les mateixes condicions de seguretat tant els fluxos motoritzats com els no motoritzats”.

En aquest sentit, ha destacat que aquesta actuació s'emmarca en “els objectius prioritaris que té la Generalitat en matèria de mobilitat: millorar la seguretat viària dels vianants, integrar i millorar els entorns urbans i fomentar la mobilitat sostenible”. Així mateix, Roser Obrer ha ressaltat que, igualment, s'ha incrementat l'accessibilitat al transport públic amb l'adequació de la parada d'autobús.

A més, la directora general ha afegit que en adequar “els itineraris per a vehicles no motoritzats i per a vianants d'aquest entorn i fomentar una mobilitat sostenible, estem atenent les necessitats mediambientals pròpies dels nostres temps, alhora que donem una opció de transport més ecològica, accessible i sana al vehicle privat i hem creat una zona per a l'oci i l'esport que pot ser un atractiu més per al turisme i el desenvolupament sostenible”.

La CV-500 és una carretera autonòmica que uneix les poblacions de Sueca i València. Al llarg del seu traçat, aquesta carretera presenta múltiples accessos directes, connectant camins rurals que serveixen d'accés a les parcel·les de l'entorn.

L'actuació ha consistit en l'execució d'una rotonda de 27 metres de diàmetre en el PK 27+800 de la carretera CV-500. Aquesta nova rotonda facilita el moviment dels vehicles en la intersecció, en permetre que es realitzen d'una forma segura, ja que funciona com a element regulador de la velocitat dels vehicles a l'entrada al nucli urbà i evita les dificultats en el trànsit de la maquinària agrícola, especialment, en època de sega.

Amb l'execució de la nova rotonda s'ha procedit al tancament de l'accés directe a la CV-500 des del camí agrícola paral·lel a la mateixa i s'ha donat un nou accés des del Camí del Saladar. Aquest accés s'ha dissenyat i consensuat amb el Consell Agrari i s'ha evitat qualsevol dificultat en el trànsit de la maquinària.

També s'ha donat continuïtat a l'itinerari *ciclopeatonal procedent de la zona urbana de Sueca i que discorre paral·lel a la CV-500, millorant la seguretat de l'encreuament ciclista i per als vianants en l'accés a les diferents instal·lacions esportives; s'ha condicionat la parada d'autobús, millorant les seues condicions d'accessibilitat i mobilitat i s'ha reduït l'ample dels carrils de la CV-500 cap a l'interior de Sueca mitjançant la materialització d'un separador central longitudinal, amb la finalitat de moderar la velocitat dels vehicles i impedir els girs a esquerres en aquest tram, amb la conseqüent millora de la seguretat viària.
Generalitat Valenciana

 

 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.