| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 21/01/2024

POBLACIONS » General » Consum » Social

La Generalitat aconsella una bona planificació de compres per a aprofitar els beneficis de la campanya de rebaixes

Enguany s'allarga fins al 9 de març


._000436
La directora general de Comerç i Consum, Maribel Sáez, afirma que "les estimacions apunten al fet que cada valencià gastarà al voltant de 200 euros, sobretot en roba, tant en peces bàsiques com de temporada"
Dins del període de rebaixes, cada establiment té plena llibertat per a decidir quan comencen i acaben les seues ofertes comercials
La directora general de Comerç, Artesania i Consum, Maribel Sáez, aconsella fer “una bona planificació de compres per a aprofitar els beneficis de la campanya de rebaixes d'hivern, que a la Comunitat Valenciana van començar el passat 7 de gener i s'allargaran fins al 9 de març”.
Segons Sáez, “les estimacions que tenim indiquen que cada valencià podria gastar-se al voltant de 200 euros, amb lleugeres diferències entre els consumidors de València, Alacant i Castelló. En estes dates normalment és la roba, tant de temporada com les peces bàsiques, el producte més demandat.”
La directora general recorda que, dins del període oficial de rebaixes, “cada establiment anuncia al públic, de manera visible i inequívoca, la duració de les seues ofertes comercials mitjançant la indicació de les dates de començament i final.”
A més, “en la presentació dels productes a l'interior dels locals comercials, s'han d'exhibir els preus reduïts al costat del preu habitual aplicat per l'establiment. I quan es tracte d'una reducció percentual d'un conjunt d'articles”, afig Sáez, “n'hi haurà prou amb l'anunci genèric d'esta reducció sobre el preu habitual, sense necessitat que conste individualment en cada article.”
La directora general ha destacat “el gran esforç del teixit comercial valencià per a oferir la millor qualitat i els millors preus just després d'una intensa i exigent campanya de Nadal.”

Tindre una llista de compres i un pressupost
Des del punt de vista dels consumidors, Maribel Sáez ha subratllat que “el primer consell és el d'evitar les compres compulsives. Per a això, dos de les pràctiques més útils són tindre un pressupost clar i definit abans d'eixir de compres i no sobrepassar-lo i, d'altra banda, elaborar una llista amb les coses que es necessiten i es volen comprar.“
D'altra banda, Sáez també ha recordat que és “molt aconsellable conservar el tiquet de compra per si, a posteriori, es vol fer alguna devolució, canvi o reclamació, així com comparar preus entre diversos establiments.” En el cas de les compres en línia cal recordar que el consumidor disposa de 14 dies naturals per a tornar el producte. També és molt aconsellable comparar preus.
Des del punt de vista de la sostenibilitat, la directora general ha assegurat que “les rebaixes són un bon moment per a comprar articles de llarga duració, i no estrictament els de temporada, a més dels produïts amb materials o processos de menor impacte mediambiental.”
Generalitat Valenciana
 

 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.