| Edició núm. | Any: 11 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 16/11/2022

POBLACIONS » Llombai » Educació i formació

La Diputació y la UV premien un projecte de d’estudiants de Llombai com a millor idea innovadora per a municipis rurals

L'equip guanyador està compost per estudiants del cicle formatiu de Grau Superior “Gestió Natural i del Medi Rural” de la Escola Familiar Agrària Malvesia de Llombai


._000759
El projecte Edunature Cooperativa Social i d’Educació i de Mediambient s'ha alçat amb el premi a la millor idea d'emprenedoria innovadora en municipis en risc de despoblament impulsat per alumnat de secundària de la província de València, que ha sigut convocat per la Diputació de València i l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local (IIDL) de la Universitat de València (UV).
El projecte establix les bases d'una cooperativa que duga a terme projectes d'educació i formació en matèria ambiental, així com de foment de l'economia circular, difusió de valors tradicionals dels municipis rurals o impuls a l'agricultura i productes de proximitat.
Els promotors són Nathassa Gil, Cristina Sanz i Pau Cerveró, estudiants del cicle formatiu de Grau Superior “Gestió Natural i del Medi Rural” en la Escola Familiar Agrària (EFA) Malvesia de Llombai, tutoritzats pel docente Efraim Vendrell.
El diputat de Desenvolupament Rural i Polítiques contra la Despoblació, Ramiro Rivera, ha fet lliurament en la Diputació de València d'esta distinció, que comporta un premi de 1.000 euros per als estudiants i 400 euros per al docent que els ha acompanyat en el desenvolupament de la idea.
Rivera ha indicat que “este tipus d'iniciatives venen a demostrar que amb imaginació i caràcter emprenedor, és viable implementar projectes empresarials en zones despoblades, que siguen capaces de dinamitzar les economies locals i fixar població”; i ha destacat “el fet que aquests projectes es desenvolupen entre la població jove, amb el que això suposa quant a conscienciació de la societat que els territoris d'interior poden ser l'escenari ideal per a desenvolupar idees de negoci”.

EFA La Malvesía
L’Escola Familiar Agrària La Malvesía de Llombai és un centre de promoció rural, que té com a finalitat principal la promoció professional, cultural i social del mitjà agrícola, forestal i rural i de les seues persones, principalment mitjançant accions formatives amb joves i adults, que inclouen el desenvolupament de programes reglats d'ensenyament, així com activitats de formació permanent i ocupacional.
El Centre va nàixer en 1970 i per ell han passat més de 6.000 alumnes en formació reglada de tota la Comunitat Valenciana i una gran part es troben vinculats al mitjà agrícola i rural. També han passat nombrosos professionals per a rebre formació tècnica per mitjà de cursos de formació contínua, ocupacional i seminaris professionals.
Diputació de València

 

 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.