| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 09/08/2013

POBLACIONS » Alzira » Mitjans de comunicació » Política

EU–Alzira proposa un decàleg de bones pràctiques per als mitjans de comunicació municipals

Per donar forma al que ara depèn exclusivament de la bona voluntat o dels criteris polítics de l’equip de govern


Des d’EUPV d’Alzira considerem que cal diferenciar, clarament, entre publicitat institucional, que serveix per tal que la ciutadania estiga ben informada de l’activitat política i gestió municipal, i la propaganda, que serveix per a enaltir determinades accions de l’equip de govern. I els mitjans de comunicació públics són de totes i tots i han d'estar a disposició de la ciutadania.

Aquest Reglament haurà de comptar, almenys, amb els següents principis:
1. Han d’actuar com a elements cohesionadors del municipi.
2. Han d’informar d’una manera veraç, plural i transparent.
3. Han de ser un referent informatiu per a la ciutadania.
4. Han de fomentar el debat públic per a la participació democràtica.
5. Han de promoure les activitats de la societat civil i l’associacionisme.
6. Han d’evitar el partidisme i la manca de professionalitat.
7. Han de despertar l’interès de la ciutadania.
8. Han d’estar dotats dels recursos humans i tècnics necessaris.
9. Crear les estructures organitzatives necessàries –consells editorials– que garantisquen la professionalitat de les persones que hi treballen i la participació del conjunt del consistori, de les organitzacions de la societat civil i de la ciutadania local, així com ampliar la participació als òrgans de gestió participatius en aquells mitjans que ja compten amb consells.
10. S’han de gestionar ajustant-se a les possibilitats econòmiques del municipi.

Per a Ivan Martínez, regidor d’EU a Alzira: “proposem que els mitjans de comunicació municipals conten amb un decàleg i un reglament per a garantir la seua pluralitat, la participació ciutadana i una informació pròxima i de qualitat. Alzira Ràdio és l'únic mitjà que ho té, tot i que caldria desenvolupar-lo, i pensem que s'ha d'estendre als altres fonts de comunicació de què disposa l'Ajuntament”.
Segons Martínez: “l’Ajuntament d’Alzira es comunica amb la ciutadania de moltes maneres. Com ara: les insercions publicitàries en els mitjans de comunicació privats, conta amb mitjans de comunicació públics (com Alzira Ràdio, la pàgina web, el Butlletí d’Informació Municipal i els perfils en xarxes socials, etc.), un departament de comunicació propi de l'equip de govern, també les campanyes publicitàries en cartelleria, tanques o d’altres suports, etc. Moltes maneres diferents que haurien de tindre com a objectiu últim posar a disposició de la ciutadania una informació plural i veraç, una informació que servira per estimular la participació d’associacions i particulars en la vida pública.”
EUPV Alzira

 
Agosto 2013 – Todas las noticias de Alzira – Clic aquí

 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.