| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 01/11/2014

POBLACIONS » Alginet

Els veïns d’Alginet aposten per la Línia Verda per comunicar incidències a la localitat

Al llarg dels 7 mesos que du en funcionament s'ha donat part de 174 incidències de les quals el 85% ja estan solucionades


A principi d’any, l’Ajuntament d’Alginet, a través de la Regidoria de Medi Ambient, va apostar per la implantació d’un servei adaptat  a les noves tecnologies del moment. 
Un servei gratuït per a l’usuari i anònim que permet contactar via mòbil, tauleta o ordinador amb l’Administració Local per informar, suggerir o donar a conéixer possibles incidències en l’equipament urbà del municipi.
Amb la implantació d’aquesta ferramenta anomenada Línia Verda, els veïns d’Alginet al llarg dels 7 mesos que du en funcionament han donat part de 174 incidències de les quals el 85% ja estan solucionades i el 11% es troba en procés.
Al municipi d'Alginet, el tipus d'incidències que més s'han comunicat són aquelles que fan referència a "Mobiliari Urbà", seguit de "Parcs i Jardins", "Neteja" i "Enllumenat".
Toni Lozano, regidor de Medi Ambient, afirmava que “el veí d’Alginet és la persona més adequada per informar dels possibles desperfectes que cada dia veu a la porta de sa casa. Amb aquest sistema anònim i gratuït, l’Ajuntament pot reaccionar i solucionar allò que en un moment donat molesta al ciutadà. Una paperera trencada, un arbre que cal podar perquè molesta quan es passa per la vorera, un fanal que no funciona, una claveguera que està embossada o un contenidor que sempre està ple. En definitiva, totes aquelles coses diàries que cal arreglar i que, sense la col·laboració ciutadana, l’Ajuntament no podria conéixer o actuaria més tard”.
A  més a més, gràcies a la implantació d'aquest servei, els ciutadans i les empreses d'Alginet poden beneficiar-se d'un servei de resolució de consultes mediambientals i s’afavoreixen, des de la Regidoria de Medi Ambient, les bones pràctiques mediambientals i, per tant, el desenvolupament d'un municipi sostenible.
El servei Línia Verda funciona des de principi d'enguany. Els veïns del municipi han donat una molt bona acollida al servei i prova d'això és l'ús continu que fan d’aquest.
Aquest servei, a més d'implicar al ciutadà en la consecució d'un municipi més sostenible, facilita en gran manera la gestió diària dels responsables del mateix Ajuntament. A més d'agilitzar els temps de reacció, dóna a conèixer situacions de millora que, si no fóra per la col·laboració ciutadana, l’Ajuntament no en tindria constància.
Per utilitzar el servei a través de Smartphone o tauleta, només cal descarregar l'aplicació Línia Verda. Per a això l'usuari es connecta a Play Store o APP Store i d'una manera fàcil i intuïtiva, es produeix la descàrrega. Aquesta és completament gratuïta.
Un cop oberta l'aplicació en el dispositiu mòbil, l'usuari decideix si plantejar una consulta o comunicar una incidència. El ciutadà coneix en tot moment l'estat en què es troba la incidència comunicada gràcies a les notificacions que rep en el seu dispositiu mòbil.
Lozano demanava la col·laboració ciutadana i animava a utilitzar aquesta ferramenta de comunicació, ja que “entre tots podem fer un Alginet millor”.
Ajuntament d'Alginet
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.