| Edició núm. | Any: 11 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 26/10/2017

POBLACIONS » Cullera » Servicis públics

Cullera incrementa un 12 % el reciclat de vidre durant la campanya estival

La ciutat reutilitza 208 tones i incrementa un 50 % la participació dels hostalers en la recollida


._000344


._000296
El pla integral de reciclat de l'Ajuntament de Cullera i Ecovidrio, l'entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclat dels residus d'envasos de vidre a Espanya, ha aconseguit reciclar 208 tones de vidre durant l'estiu, un 12% més que en el mateix període de l'any anterior.
Les dades les ha donat a conèixer este matí el regidor de Medi ambient, Hugo Font, qui ha comparegut en roda de premsa per a informar del resultat. «Reciclar és una necessitat obligatòria», ha assenyalat l'edil, qui ha destacat a més que el nombre d'hostalers implicats en la campanya de recollida s'ha incrementat en un 50 %.
«Volem agrair la participació dels hostalers en esta campanya i animar-los al fet que continuen participant en la iniciativa» ha assegurat, afegint que este col•lectiu és part fonamental en el reciclatge a Cullera per l'alt volum de residus que es generen en el seu treball.
Ecovidrio ha incrementat l'abast i la dimensió del pla integral de reciclat de vidre en el període estival, una iniciativa que perseguix sensibilitzar a l'hostaleria i incrementar les dades de reciclatge de vidre durant els mesos d'estiu. En esta edició, un total de 165 establiments hostalers de Cullera han col•laborat amb l'entitat, una dada important donada la influència del sector hostaler, que genera el 50 % dels residus d'envasos de vidre d'un sol ús. A més, l'època estival és vital per al reciclatge de vidre, un període en el qual s'arreplega el 30% del total del vidre reciclat durant l'any.
Els resultats obtinguts s'han aconseguit gràcies a la col•laboració dels professionals de l'hostaleria de Cullera i a la dotació de mitjans per part d'Ecovidrio. Amb l'objectiu de facilitar la col•laboració s'han lliurat 85 poals adaptats a les necessitats dels professionals hostalers i ha ampliat la freqüència de recollida de vidre per a gestionar adequadament l'augment de l'activitat en este sector.
El pla integral ha comptat amb la participació de 80 municipis costaners de tot el país i més de 6.300 establiments hostalers. La campanya ha aconseguit reciclar en total més de 27.900 tones d'envasos de vidre, que han evitat les emissions de CO2 equivalents a retirar de la circulació 4.500 cotxes.
Segons les últimes dades relatives a 2016, els ciutadans de Cullera van reciclar un total de 474.989 quilograms de vidre, la qual cosa suposa que cada habitant recicle de mitjana 21,5 kg.
Respecte a la taxa de contenidors, Cullera se situa amb una mitjana de 143 habitants per contenidor, explicant en l'actualitat amb un total de 155 iglús per als residus d'envasos de vidre instal•lats.
Ajuntament de Cullera

 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.