Compromís per l'Alcúdia vol la reobertura de les oficines d'ajuda a víctimes del delicte de Carlet i Sueca
Demana que cessen les retallades en els programes d'assistència a les víctimes i un vertader compromís polític per a l'adopció de mesures reals i dotades pressupostàriament
Igualment exigeix als governs central i autonòmic un veritable compromís polític per a promoure la prevenció de la violència des de l’educació i l’adopció de mesures reals i dotades pressupostàriament per a combatre la violència contra les dones en totes les seues formes i manifestacions.
La moció presentada per Compromís per l'Alcúdia demana a nivell local la potenciació del Consell Municipal de la Dona, recentment constituït, així com la creació d'un apartat específic sobre la Violència de Gènere a la plana web de l'Ajuntament.
Per a Compromís per l'Alcúdia, cal trencar el silenci davant les víctimes mortals, assassinats als quals sembla que la societat s’ha acostumat i que són invisibles per als mitjans de comunicació, que en el millor dels casos dediquen tan sols uns minuts a la notícia. Una violència que des de l'any 1999 ha acabat amb la vida de 877 dones.
Paco Sanz, regidor de Compromís per l'Alcúdia, denuncia l'impacte de gènere de les retallades en els PGE elaborats pel Govern del PP para 2013, que en polítiques d'igualtat entre dones i homes es redueix el 24,1% i en la lluita contra la violència de gènere un 6,8%. Així mateix, denuncia la forta retallada als pressupostos autonòmics; l'eliminació d'organismes d'igualtat en diferents CCAA; la supressió de centres i cases d'acolliment, així com una menor atenció en els processos de suport i acompanyament a les víctimes de la violència de gènere.
Per a Compromís per l'Alcúdia és impensable un Estat democràtic si no s’eradiquen les violències i discriminacions que són objecte les dones. Per això cal exigir als governs central i autonòmic un veritable compromís polític per a promoure la prevenció de la violència des de l’educació i l’adopció de mesures reals i dotades pressupostàriament per a combatre la violència contra les dones en totes les seues formes i manifestacions. Igualment cal exigir l’aplicació i desenvolupament de la Ley Integral de Medidas Contra la Violencia de Género.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
Es col•locaran dues llombardes en memòria i record de totes les víctimes
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
L'acte va finalitzar amb el compromís dels assistents de no tornar a deixar soles a les víctimes en la seua re...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Les oficines del Jutjat de Pau i Registre Civil de l’Alcúdia s’ubiquen al carrer Jaume Roig
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
