| Edición diaria núm: | Año: 9 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Martes, 16 de febrero de 2016

POBLACIONES » La Pobla Llarga » La Pobla Llarga està molt a prop d’iniciar la segona fase de la recuperació del Barranc de Barxeta
» Medio Ambiente y Naturaleza

La Pobla Llarga està molt a prop d’iniciar la segona fase de la recuperació del Barranc de Barxeta

Es mobilitzarà la població escolar per tal de baixar al barranc i plantar vegetació

 

._000213
El projecte “un barranc de tots” continua avançant i en breu s’inicien les plantacions. La proliferació de la canya (una de les 100 espècies invasores més perilloses i nocives a escala mundial per la seua capacitat de desplaçament de la vegetació autòctona) al llit del Barranc de Barxeta és un problema greu que calia abordar per part de l’Ajuntament de la Pobla Llarga i s’ha iniciat un projecte de restauració, amb la col·laboració de la Fundació Limne. La primera fase d’eliminació del canyar mitjançant desbrossaments i arrencada del rizoma per evitar la reposició constant de les tiges se està finalitzant en un tram i a principis de març s’iniciarà la plantació d’espècies autòctones de riu adaptada a les peculiaritats d'este espai fluvial de règim típicament mediterrani.
L'Ajuntament de La Pobla Llarga i la Fundació Limne volem que aquest projecte siga el més participatiu possible, fent d’ell una oportunitat per deixar de viure d’esquenes al Barranc. És per això que, de manera paral·lela a les obres de restauració que esta fent el personal contractat per l’Ajuntament, s’organitzaran jornades de voluntariat per donar a conèixer què se està fent i com podem continuar millorar el Barranc.
La mobilització de la població escolar és fonamental i ahir es va celebrar Consell Escolar Municipal per a tractar, entre altres, aquest tema i la predisposició de tots va ser excepcional. “És d’agrair com tota la comunitat educativa de la Pobla Llarga ha respost a aquest projecte i s’obrin moltes possibilitats educatives gràcies a “un barranc de tots”” comenta la regidora d’educació Sonia Bellver.
Es mobilitzarà la població escolar per tal de baixar al barranc i plantar vegetació autòctona, sobretot helòfits, que són plantes que depuren les aigües dels rius i contribueixen a augmentar-ne la qualitat i més endavant es crearan grups de voluntariat que controlen l’estat del Barranc i ens ajudaran a discernir què més podem pel nostre Barxeta.
“Aquest projecte pot aportar molt al nostre poble, no sols per poder veure un Barranc sense canyes sinó per la unió que pot generar en tots els poblatans al voltant d’aquestes tasques de plantació i custòdia posterior” comenta el portaveu de l’equip de govern socialista Ximo Vidal.
Ajuntament La Pobla Llarga

 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.