| Edición diaria núm: | Año: 7 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Jueves, 26 de julio de 2018

POBLACIONES » Montserrat » La dona i la música protagonistes està nit a la SIMC de Montserrat
» Cultura » Música

La dona i la música protagonistes està nit a la SIMC de Montserrat

Amb Belén Roig, soprano; Sandra Ferrández, mezzosoprano i Aida Velert, pianista

._000462
Dijous 26 de juliol | Veu i dona
Belén Roig, soprano
Sandra Ferrández, mezzosoprano
Aida Velert, pianista


Belén Roig, soprano
Soprano valenciana nascuda el 1991. Ha rebut recentment el premi extraordinari final de la carrera de cant al Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València, on ha estudiat amb la catedràtica Ana Luisa Chova. També ha acabat enguany els seus estudis superiors de violí en aquest conservatori.
Ha sigut guanyadora del premi absolut i el premi atorgat pel públic en el Concurs Internacional de Cant Martín i Soler (València). Ha estat guardonada amb el segon premi en el Concurs Nacional de Joventuts Musicals d’Espanya, amb el segon premi i premi a la millor interpretació de música espanyola del Certamen de Noves Veus Ciutat de Sevilla, i amb el segon premi en el Certamen Nacional de Lied i Cançó de Concert Fidela Campiña (Almeria).
Ha representat Orfeu (com a Eurídice), Dido i Enees (Dido), Les noces de Fígaro (Susanna/Barbarina), La flauta màgica (Pamina), L’elisir d’amore (Adina), Amelia al ballo (Amelia), l’estrena mundial d’El pintor (Fernande), Palimpsesto (cantant), El retaule de Maese Pedro (torsimany), Luisa Fernanda (duquessa Carolina) i Los gavilanes (Rosaura). En el repertori simfònic ha interpretat el Magnificat de J. S.
Bach; el Rèquiem de W. A. Mozart; la Missa núm. 2 de F. Schubert; el Salm 42 de F. Mendelssohn; la suite Peer Gynt, d’E. Grieg; Das Klagende Lied (La cançó del lament), de G. Mahler; El sombrero de tres picos, de M. de Falla; i les Bachianas núm. 5, de Villa-Lobos.
Ha cantat amb l’Orquestra Simfònica Simón Bolívar de Veneçuela, l’Orquestra Simfònica Nacional de Guatemala, l’Orquestra Simfònica Municipal de Caracas, l’Orquestra Simfònica de Madrid, l’Orquestra de la Comunitat de Madrid, l’Orquestra Simfònica d’Euskadi, l’Orquestra de València, la Jove Orquestra Nacional d’Espanya, entre d’altres. I ha estat dirigida pels directors musicals i d’escena V. P. Pérez, M. Coves, C. Soler, A. Boadella, A. Bernard, Yi-chen Lin, G. Sagripanti, E. Vegas, A. Rugeles, J. Sanchís, P. Marqués, A. Pagliuca, F. V. Terribas, H. Marí, S. Sebastià, F. J. Martínez, R. Sánchez i R. Ramírez.
Ha sigut convidada com a artista emergent al Festival Jardins de Pedralbes, de Barcelona, amb una actuació prèvia a la del tenor Juan Diego Flórez. Ha actuat al Festival d’Estiu de San Lorenzo d’El Escorial; a la Quinzena Musical de Sant Sebastià; a la I Temporada Lírica Espanyola de Caracas; al Festival Veranos de la Villa de Madrid, convidada per la Banda Simfònica de Madrid; al Festival de Música Espanyola de Cadis; al Festival Serenates, de València, i a la Setmana Internacional de Música de Cambra, de Montserrat.
Ha cantat com a solista al Teatre Nacional de Guatemala, al Teatre Municipal de Caracas, al Centre d’Acció Social per la Música de Caracas, a l’Auditori Nacional d’Espanya, a l’Auditori Kursaal de Sant Sebastià, als Teatres del Canal de Madrid, al Teatre de San Lorenzo d’El Escorial, al Teatre Principal de València, al Teatre Calderón de Valladolid i al Palau de la Música de València.
Entre els seus pròxims compromisos destaca el debut en el paper d’Oscar, en l’obra Un ballo in maschera, de G. Verdi, al Teatre Campoamor d’Oviedo, amb l’orquestra OviedoFilarmonía. Així mateix, debutarà en el paper d’Antonelli, en El duo de l’Africana, de M.F Caballero, dirigida per Pablo Marqués (València). A més, participarà en el Lied Festival Victoria de los Ángeles, de Barcelona, i enregistrarà el seu primer disc, juntament amb la pianista Aida Velert.

Sandra Ferrández, mezzosoprano
Naix a Crevillent (Alacant) i inicia els seus estudis musicals a una edat molt primerenca. Més tard, estudia cant amb Ana Luisa Chova, i obté les màximes qualificacions i el premi extraordinari de fi de carrera al Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo, de València. Amplia la seua formació vocal a París i Lübeck amb Elena Obratzova, Viorica Cortez, Gundula Janowitz, Miguel Zanetti i Wolfram Rieger, entre d’altres.
Durant la seua trajectòria professional ha rebut nombrosos premis, entre els quals el primer premi de Joventuts Musicals d’Espanya, primer premi a la Millor Intèrpret de Sarsuela d’Abarán, primer premi en el Concurs d’Interpretació d’Alcoi. A més, ha estat guardonada amb el premi Òpera Actual al costat de Jaume Aragall.
El seu debut operístic va ser amb Giulietta de Les contes d’Hoffmann, de J. Offenbach, i substituint Montserrat Caballé com a Margared en Le roi d’Ys, d’E. Lalo. Ha desenvolupat la seua carrera en teatres com el Palau dels Arts Reina Sofia, el Teatro Real de Madrid, el Liceu de Barcelona, el Teatro de la Maestranza de Sevilla, el
Teatre Campoamor de Oviedo, l’Òpera de Lieja, el Teatro Comunale di Treviso, l’Òpera de Lima, etc. També cal destacar les seues actuacions com a Rosina en La vera costanza, de Haydn; com a Wellgunde en Das Rheingold (L’or del Rin) i Götterdämmerung (El crepuscle dels Déus), de Wagner; i com a Waltraute de Die Walküre (La valquíria), també de Wagner.
És, a més, una gran exponent de la sarsuela i ha estat molt aplaudida en títol com La verbena de la Paloma, al Teatre de la Zarzuela de Madrid; La Revoltosa, als Teatres del Canal de Madrid; Luisa Fernanda i La llegenda del bes, al Teatre Principal d’Alacant; La Corte de Faraón, de Vicente Lleó; Zarzuelas en la Villa, al Teatre Fernando Fernán Gómez de Madrid; com a Olga en Katiuska al Palau de les Arts, a València…
Destaquen les seues actuacions com a concertista a l’Auditori Nacional de Madrid, al Teatre Monumental de Madrid, a la sala de cambra del Palau de la Música
de València, a l’Auditori Manuel de Falla de Granada, al Kennedy Center de Washington, en diversos recitals amb l’Orquestra Simón Bolívar a Caracas, amb la novena de Beethoven a l’Auditori Nacional de Madrid, i amb Missa tango, de Bacalov, a Osaka.  
Ha treballat amb mestres de prestigi internacional com Semion Bitxkov, Lorin Maazel, Pier Giorgio Morandi, Ottavio Dantone, Jesús López Cobos, Miguel Ángel Gómez Martínez, Ivor Bolton, Víctor Pablo Pérez, Massimo Zanetti, Guillermo García Calvo, Enrique García Asensio, Miguel Roa, Andrew Davis… I amb directors d’escena com Emilio Sagi, Gustavo Tambascio, Daniel Slater, Giancarlo del Monaco, Klaus-Michael Grüberr, Lluís Pascual, Alfonso Romero...
Quant al repertori contemporani, ha estrenat Dulcinea, de Maurici Sotelo, al Teatro Real de Madrid; Una voce in off, de Xavier Montsalvatge, al Teatre Principal de Palma; El gat amb botes al Teatre Monumental de Madrid i al Teatre
Principal de Burgos; Maror, de Manuel Palau, al Palau dels Arts Reina Sofia de València, i María Moliner al Teatre de la Zarzuela.
Recentment ha debutat en María Moliner al Teatre de la Zarzuela; Missa tango, de Bacalov, a Osaka; com a Alisa, en Lucia, al Liceu de Barcelona; Carmen, de Bizet, a Lisboa amb l’Orquestra do Norte; amb la novena de Beethoven, a Palma; amb el Recital de música espanyola i sarsuela a Ourense; La villana, al Teatre de la Zarzuela; La malquerida, als Teatres del Canal de Madrid; Don Gil de Alcalá, a Oviedo; i El sombrero de tres picos, al Palau de les Arts Reina Sofia.
Alguns dels seus pròxims projectes, i altres de recents, són: Carmen, a Coïmbra; Maddalena de Rigoletto a Vigo i Màlaga; la novena de Beethoven a l’Auditori Nacional de Madrid; Beltrana de Francisquita al Teatre Romea de Múrcia, i Andrea Chenier al Liceu de Barcelona.

Aida Velert, pianista
Aida Velert (Barcelona, 1989) es forma a l’Acadèmia Marshall amb Carlota Garriga. Ha participat en importants cursos internacionals de piano impartits a Braine-l’Alleud (Brussel•les) i a l’Escola Normal de Música de París, amb els professors Nelson Delle-Vigne i Antonio Galera. Ha rebut classes magistrals de Marta Zabaleta i Luís Fernando Pérez. Rep consells de Phillipe Entremont, Ramon Coll i Alicia de Larrocha.
Desenvolupa una intensa labor cambrística, en la qual ha obtingut el primer premi del VII Concurs de Música de Cambra de Mislata (València, 2011), el II Concurs de
Música de Cambra per a Joves Intèrprets de la Molt Il•lustre Acadèmia de la Música Valenciana (València, 2012), el VI Concurs de Càmera Vila de Cox (Alacant, 2013), el IV Concurs de Música de Cambra Ciutat d’Alzira (València, 2013) i el IV Concurs Nacional de Música de Cambra de la Vall d’Uixó (Castelló, 2015), i el segon premi del XIII Concurs de Música de Cambra Ecoparc de Trasmiera (Cantàbria, 2015), gràcies al qual va ser convidada a actuar en el cicle «Marcs històrics» del 64é Festival Internacional de Santander.
Des de 2015 col•labora habitualment amb la soprano valenciana Belén Roig, amb la qual ha actuat en el 13é Festival de Música Espanyola de Cadis i amb qui està enregistrant el seu primer CD. Al maig de 2017 van ser premiades en el I Concurs de Cant Martín i Soler, a Polinyà (València), en el qual van obtindre el primer premi i el premi del públic. Recentment, han guanyat el segon premi en el IV Certamen de Lied i Cançó de Concert Fidela Campanya, a Albox (Almeria). Entre els seus pròxims projectes destaca el concert homenatge a Matilde Salvador, en el marc del centenari de la creació de la Reial Acadèmia de Belles Arts de València.
També és diplomada en Magisteri per la Universitat de València. Llicenciada en Piano pel Conservatori Superior de Música de València, amb Adolfo Bueso, i Màster d’Interpretació Solista pel Centre Superior d’Ensenyament Musical Katarina Gurska, de Madrid, sota la tutela de Luís Fernando Pérez. Ha sigut pianista titular de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana i ha col•laborat amb l’Orfeó Universitari de València. Actualment és professora de Repertori amb Piano al Conservatori Superior de Música de Castelló.


Dijous 26 de juliol | Veu i dona
Belén Roig, soprano
Sandra Ferrández, mezzosoprano
Aida Velert, pianista


 
PROGRAMA
I PART


O del mio dolce ardor C. W. GLUCK (1714 – 1787)
Ària de Paris en l’òpera Paris i Elena

Che farò senza Euridice

Ària d’Orfeu en l’òpera Orfeu i Eurídice

Quando men vo G. PUCCINI (1858 – 1924)
Ària de Musetta en l’òpera La Bohème

Acerba voluttà F. CILEA (1866 – 1950)
Ària de la princesa de Bouillon en l’òpera Adriana Lecouvreur

Barcarola J. OFFENBACH (1819 – 1880)
Duet de Giulietta i Niklause en l’òpera Les contes d’Hoffmann

Je dis que rien ne m’épouvante G. BIZET (1838 – 1875)
Ària de Micaela en l’òpera Carmen

Havanera

Ària de Carmen en l’òpera Carmen

Duet de les flores L. DELIBES (1836 – 1891
Duet de Lakmé i Mallika en l’òpera Lakmé



II PART

Del cabello más sutil F. OBRADORS (1897 - 1945)
El vito
Tango de La Menegilda F. CHUECA (1846-1908)
I J. VALVERDE (1846 –1910)

Romança de La Menegilda en la revista musical La Gran Vía

La Maja y el Ruiseñor E. GRANADOS (1867-1916)
Ària de Rosario en l’òpera Goyescas

Todas las mañanitas M. PENELLA (1880- 1939)
Duet de Niña Estrella i Maya en l’òpera Don Gil de Alcalá

¿Qué te importa que no venga?J. SERRANO (1873- 1941)
Romança de Rosa en el sainet Los Claveles

Salida de Cecilia Valdés G. ROIG (1890 - 1970)
Romança de Cecilia en la sarsuela cubana Cecilia Valdés

Niñas que a vender flores F. A. BARBIERI (1823 - 1894)
Duet de Catalina i Diana en la sarsuela Los Diamantes de la
Corona
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.