| Edición diaria núm: | Año: 9 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Viernes, 11 de septiembre de 2020

POBLACIONES » Cullera » Entra en servei un nou tram de la A-38, entre Cullera i Favara, amb una inversió superior a 150 milions d'euros
» Urbanismo, infraestructuras y vivienda

Entra en servei un nou tram de la A-38, entre Cullera i Favara, amb una inversió superior a 150 milions d'euros

Se suma a uns altres com el de millora de la connexió amb l'AP-7 a Almussafes, la duplicació de la variant de Sollana, el tram Sollana-Sueca i la variant de Sueca


._000779
._000620
El ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, ha posat en valor l'esforç de Mitma per a la millora de les carreteres de l'Estat a la Comunitat Valenciana amb la posada en servei d'un nou tram de la A-38, entre Cullera i Favara, amb una inversió superior als 150 milions d'euros. En l'acte celebrat hui a la província de València, en el qual també ha participat la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Isabel Calero, entre altres autoritats, *Ábalos ha destacat que aquest nou tram, de 8,6 quilòmetres de longitud, ofereix un traçat alternatiu més ràpid, còmode i segur per al trànsit de llarg i mitjà recorregut que actualment circula per la carretera N-332.
El pressupost vigent de les obres ascendeix a quasi 140 milions d'euros, quantitat que, sumada al cost de redacció del projecte, a l'import estimat de les expropiacions i a l'assistència tècnica per al control i vigilància de l'obra, llança una inversió total que supera els 150 milions d'euros.
L'autovia A-38 s'inicia en l'enllaç amb l'AP-7 a Almussafes i s'ha construït sobre el corredor de la N-332 fins a Favara, millorant la seguretat i la capacitat de les infraestructures viàries de la zona. Aquest nou tram de la A-38 se suma als que ja s'han posat en servei, com el tram de millora de la connexió amb l'AP-7 a Almussafes, la duplicació de la variant de Sollana i del tram Sollana-Sueca i la variant de Sueca, que és continuació de Cullera-Favara. Característiques Tècniques del nou tram entre Cullera i Favara El traçat de la nova autovia entre Cullera i Favara es localitza en els termes municipals de Sueca, Cullera, Favara i Tavernes de la Valldigna i té una longitud de 8.620 m. L'autovia estarà formada per 2 calçades amb 2 carrils de 3,50 m cadascuna i vorals interiors de 1,50 m i exteriors de 2,50. La mitjana és de 2,00 m. En l'autovia s'han executat 27 estructures del tronc, així com 3 passos superiors i 15 passos inferiors. Per a la fonamentació de totes les estructures ha sigut necessària la clava de 177 km de pilotes prefabricats de formigó. Les estructures tenen 1.075 bigues amb una longitud de 24.065 m. En aquest tram d'autovia es disposen 3 enllaços:
• Enllaç de Favara, projectat mitjançant una glorieta inferior que permet tots els moviments entre l'A-38 i la N-332.
• Enllaç de Cullera sud, de tipologia similar a l'anterior.
• Enllaç de Cullera nord, situat al costat del Xúquer, per la qual cosa s'està executant mitjançant viaductes de bigues de formigó pretesat. Les obres de l'autovia inclouen la reposició de totes les séquies de la zona, així com la continuïtat de la servitud de pas dels camins interceptats per la traça. És especialment significatiu el viaducte sobre el riu Xúquer, un arc metàl·lic de 90 m de llum, construït en un marge del llit i desplaçat mitjançant carros mòbils fins al seu emplaçament definitiu. El viaducte té 1.400 t d'acer estructural, 2.665 m³ de formigó, 294 t d'acer en armadures i 4.733 m de pilotes per a la fonamentació.
Delegació del Govern CV

 

._000500
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 1Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.