| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 11/09/2020

POBLACIONS » Cullera » Urbanisme, infraestructures i habitatge

Entra en servei un nou tram de la A-38, entre Cullera i Favara, amb una inversió superior a 150 milions d'euros

Se suma a uns altres com el de millora de la connexió amb l'AP-7 a Almussafes, la duplicació de la variant de Sollana, el tram Sollana-Sueca i la variant de Sueca


._000779
._000620
El ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, ha posat en valor l'esforç de Mitma per a la millora de les carreteres de l'Estat a la Comunitat Valenciana amb la posada en servei d'un nou tram de la A-38, entre Cullera i Favara, amb una inversió superior als 150 milions d'euros. En l'acte celebrat hui a la província de València, en el qual també ha participat la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Isabel Calero, entre altres autoritats, *Ábalos ha destacat que aquest nou tram, de 8,6 quilòmetres de longitud, ofereix un traçat alternatiu més ràpid, còmode i segur per al trànsit de llarg i mitjà recorregut que actualment circula per la carretera N-332.
El pressupost vigent de les obres ascendeix a quasi 140 milions d'euros, quantitat que, sumada al cost de redacció del projecte, a l'import estimat de les expropiacions i a l'assistència tècnica per al control i vigilància de l'obra, llança una inversió total que supera els 150 milions d'euros.
L'autovia A-38 s'inicia en l'enllaç amb l'AP-7 a Almussafes i s'ha construït sobre el corredor de la N-332 fins a Favara, millorant la seguretat i la capacitat de les infraestructures viàries de la zona. Aquest nou tram de la A-38 se suma als que ja s'han posat en servei, com el tram de millora de la connexió amb l'AP-7 a Almussafes, la duplicació de la variant de Sollana i del tram Sollana-Sueca i la variant de Sueca, que és continuació de Cullera-Favara. Característiques Tècniques del nou tram entre Cullera i Favara El traçat de la nova autovia entre Cullera i Favara es localitza en els termes municipals de Sueca, Cullera, Favara i Tavernes de la Valldigna i té una longitud de 8.620 m. L'autovia estarà formada per 2 calçades amb 2 carrils de 3,50 m cadascuna i vorals interiors de 1,50 m i exteriors de 2,50. La mitjana és de 2,00 m. En l'autovia s'han executat 27 estructures del tronc, així com 3 passos superiors i 15 passos inferiors. Per a la fonamentació de totes les estructures ha sigut necessària la clava de 177 km de pilotes prefabricats de formigó. Les estructures tenen 1.075 bigues amb una longitud de 24.065 m. En aquest tram d'autovia es disposen 3 enllaços:
• Enllaç de Favara, projectat mitjançant una glorieta inferior que permet tots els moviments entre l'A-38 i la N-332.
• Enllaç de Cullera sud, de tipologia similar a l'anterior.
• Enllaç de Cullera nord, situat al costat del Xúquer, per la qual cosa s'està executant mitjançant viaductes de bigues de formigó pretesat. Les obres de l'autovia inclouen la reposició de totes les séquies de la zona, així com la continuïtat de la servitud de pas dels camins interceptats per la traça. És especialment significatiu el viaducte sobre el riu Xúquer, un arc metàl·lic de 90 m de llum, construït en un marge del llit i desplaçat mitjançant carros mòbils fins al seu emplaçament definitiu. El viaducte té 1.400 t d'acer estructural, 2.665 m³ de formigó, 294 t d'acer en armadures i 4.733 m de pilotes per a la fonamentació.
Delegació del Govern CV

 

._000500
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 1Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.