| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 06/12/2018

SECCIONS » Alzira » Educació i formació

Xúquer Centre Educatiu participa com a centre d’impacte al projecte europeu Sole in Mathematics

Un projecte del programa Erasmus + KA2 desenvolupat entre les ciutats de València, Varsòvia i Glasgow

.-000472
Des d’aquest curs escolar, l’alumnat de 5é i 6é de primària té l’oportunitat de treballar les matemàtiques seguint la metodologia SOLE, acrònim de Self OrganizedLearningEnvironment, que permet a l’alumnat aprendre continguts i desenvolupar competències a partir d’una pregunta molt enriquida i amb possibles solucions i en un entorn d’aprenentatge auto-organitzat.
Aquest projecte, anomenat “Raisingattainmentusing SOLE in mathematics for 11-12 yearoldlearners” forma part del programa europeu Erasmus + KA2 iniciat per sis escoles valencianes, cinc centres de Glasgow i altres cinc de Varsòvia el curs escolar passat. L’objectiu d’aquest projecte se centra en aconseguir millorar el nivell competencial de l’alumnat a l’àrea matemàtica en les tres ciutats participants: València, Varsòvia i Glasgow.
A través de Pepa Barber, la cap d’estudis del centre i docent formada en aquesta metodologia, la tutora de 5é Eloïna Vilar i Juan Olaya, tutor de 6é ja han iniciat la seua formació en aquest nou enfocament metodològic que té el seu origen en la idea de Sugata Mitra, professor de matemàtiques  de la Universitat de New Castle de que qualsevol alumne i alumna pot aprendre si el docent li ofereix una pregunta inspiradora o gran pregunta (bigquestion en la llengua original) que ha de resoldre tenint al seu abast un ordinador i connexió a internet. Igualment se li permet a l’alumnat triar amb qui i com aprendre. Tant 5é com 6é ja han posat en pràctica una bigquestion a cadascuna de les seues aules en aquest primer trimestre.
L’alumnat s’ha mostrat molt motivat perquè els ha atret la possibilitat d’investigar lliurement, de poder triar amb qui treballar i fins i tot de saber que la resposta pot ser oberta i per tant, no haver necessàriament una única solució vàlida. Igualment ha significat també un canvi quant al rol de la i el docent, que ja no s’ocupa de transmetre informació sinó que adopta la funció de guia o facilitador de l’aprenentatge de l’alumnat.
A partir d’aquest moment, les aules de 5é i 6é continuaran aplicant aquesta metodologia i recollint dades per informar també als coordinadors del projecte europeu, com a centre d’impacte.
Xúquer Centre Educatiu

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars