| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 25/12/2019

SECCIONS » General » Economia » Indústria, empreses

Les exportacions de la Comunitat Valenciana creixen un 2'3 % de gener a octubre

La Comunitat se situa com la segona comunitat autònoma espanyola més exportadora


._000565
._000606 
Les exportacions de la Comunitat Valenciana han ascendit a 25.963,8 milions d'euros en el període comprés entre gener i octubre de 2019, la qual cosa representa un increment del 2,3% respecte al mateix període de l'any anterior, segons les dades fetes públiques per la Direcció Territorial de Comerç de la Comunitat Valenciana.
Aquestes dades situen a la Comunitat Valenciana com la segona comunitat autònoma espanyola més exportadora, amb el 10'7% de les exportacions espanyoles.
La directora general d'Internacionalització, María Dolores Parra, ha reiterat l'aposta de la conselleria d'Economia Sostenible per donar suport a les empreses valencianes en el seu procés d'internacionalització, "un pas complex que requereix recursos i un plantejament a mitjà i llarg termini", ha indicat.
Per províncies, València exporta productes valorats en 15.011 milions d'euros, amb un 4,3% d'increment respecte al mateix període de l'any anterior. Castelló exporta per valor de 6.463 milions d'euros, la qual cosa representa un descens del 1,8% i Alacant exporta per valor de 4.448,8 milions d'euros, amb un ascens del 1,6%.
En l'acumulat del periode gener - octubre, el sector d'automoció registra un augment del 2,2%. L'agroalimentari, en segon lloc, experimenta un creixement del 3,3% amb un pes del 17,8% de l'exportació valenciana. Li segueixen les semimanufactures no químiques, amb un augment del 0,1% i un pes del 14,3%. En aquest capítol, els productes ceràmics incrementen les seues exportacions un 3,2%.
Els productes químics registren un augment del 3,1%. Els béns d'equip creixen un 8,8% i les manufactures de consum augmenten un 6,2%.
Entre els sectors tradicionals de la Comunitat Valenciana mantenen la tendència a l'alça els sectors del moble, amb un ascens del 7,5%, il·luminació amb un 6,2% d'increment i joguets, amb un 5,1% respecte al mateix període de l'any anterior.
Per àrees geogràfiques, la Unió Europea millora la dada anterior i registra un increment del 0,9% respecte al mateix període de l'any anterior. Alemanya es manté com a primera destinació de les exportacions valencianes amb 3.575,4 milions d'euros i un ascens del 3,8%. Li segueix França, amb 3.062 milions d'euros i un descens del 5,8%. Regne Unit, en tercer lloc, experimenta un increment del 4,2%.
Les vendes dirigides a Amèrica del Nord experimenten un destacat increment del 25,9% motivat per l'increment del 84% de les exportacions al Canadà. els Estats Units creix un 17%. Amèrica Llatina registra un descens del 0,6%.
Les exportacions amb destinació a Àsia creixen un 0,5% mentre Àfrica experimenta un descens del 0,4%.
G. V.
 

._000700
._000728

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.