| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 15/02/2019

SECCIONS » Algemesí » Cultura » Exposicions

La Sala d'Exposicions del Casino acull la mostra d'obres finalistes del XXIV Premi de Pintura Ciutat d’Algemesí

Fins al pròxim 24 de febrer


._000255

._000256
Fins al pròxim 24 de febrer la Sala d’Exposicions Municipal d’Algemesí exhibeix l'exposició de les obres finalistes del XXIV Premi de Pintura «Ciutat d’Algemesí», un certamen que, per la seua dotació econòmica de 6.000 € al primer premi i per la reputació i prestigi del seu jurat, és un dels més concorreguts i valorats del panorama espanyol. Més de 275 obres han sigut presentades a concurs en aquesta edició que ha comptat amb la col•laboració de la Diputació del València i amb un jurat d'excepció que ha tingut l'àrdua labor de seleccionar les 20 obres finalistes que componen aquesta exposició que resumeix visualment els codis de la pintura en el moment actual.
El jurat ha estat format per José Manuel Ciria, pintor representant de la nova abstracció instal•lat a Nova York; Pilar Tébar, directora de l'Associació de Crítics d'Art de València; Marisol Salanova, crítica d'art; Esteve Adam, pintor premi BMW i Eugenio Ampudia, artista visual internacional que acaba de rebre el premi AECA de millor artista viu en ARCO.
Ells han sigut els encarregats de realitzar aquesta selecció d'obres que marquen les diverses directrius del llenguatge pictòric en l'actualitat. Observem la vigència de l'abstracció en el seu vessant més expressionista basada en la “pintura-pintura” de Rebeca Plana, Ion Etxeberria i Luis Olaso; altres indagacions abstractes van en la senda vinílica de Juan Carlos Forner i Elena Rato. Apreciem una nova i important onada surrealista en el realisme inquietant de Núria Farré, Inma Fierro, Eduardo Serrano, Isabel Gómez, Eva Vázquez i Xavier Monsalvatje. La revisió del paisatge ens arriba amb les geometries de Blai Tomás i l'impuls abstracte d'Antoni Roig. Al mateix temps assenyalem un corrent neodadá a l'hora d'incorporar l'acció de teixir en la tècnica de Jarr o Alexandra Knie. Menció mereix la pinzellada vigorosa d'Alejandro Martínez que simula un dibuix a sanguina, el sucós gest d'Inma Coll i Isidoro Moreno i la dignitat del seu Can. La visió més crítica amb la realitat ens la dóna la figuració enèrgica i reivindicativa de María Carbonell.
Els límits entre la fotografia i la pintura baix el concepte anglosaxó de image ens ho aporta l'obra guanyadora de Pedro Peña, Museum Hall¸ declinada en clau monumental a partir de la combinació de diverses tècniques. Sens dubte una oportunitat única per a descobrir el complex i excitant escenari pictòric espanyol en l'actualitat.
Ajuntament d'Algemesí
 
 


El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.