| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

10/10/2022

SECCIONS » Sueca » Activitats » Atletisme » Esports » Social

El grup senderista Olivetes Xafaes de Sueca realitza una ruta ecològica replegant deixalles de la marjal

37 dones i homes senderistes amb moltes ganes de camí eixim de l’asil d’ancians on ha estat el punt de trobada

._000562
._000847
El darrer diumenge 2 d’octubre el grup senderista “Olivetes Xafaes” va desenvolupar la seua 1ª  activitat ordinària de la temporada 2022-23 donat que l’excursió al camí de Sant Jaume va tenir  un caràcter més extraordinari. Aquesta vegada comencem de valent amb una ruta ecològica  replegant tot tipus de deixalles que anirem trobant per alguns camins de la nostra marjal, poc més  de les 8 del matí desprès del control de les assegurances i la ineludible foto de grup , 37 dones i  homes senderistes amb moltes ganes de camí eixim de l’asil d’ancians on ha estat el punt de  trobada, agafant la senda del colesterol fins la creu on girem a l’esquerra en direcció muntanyeta  dels Sants fins que arribem a la font del canet que girem a la dreta pel camí de la sèquia de la  malva fins que arribem a l’alteró on trenquem a la dreta de nou fins arribar al mirador, on  creuem amb molta cura la carretera de les palmeres per agafar el camí de pols, i sequial avall fins  el càmping que girem a la dreta per a buscar la carretera de Nazaret-Oliva on pel camí de  vianants arribem fins al Mareny de Barraquetes on ens espera un merescut esmorzar per  carregar-nos energia.
Des de l’Excel·lentíssim Ajuntament de Sueca ens van proporcionar el material necessari  consistent en guants i 2 tipus de borses per poder separar les escombraries i ens va acompanyar  en la ruta Carmen Pérez regidora de Medi Ambient i membre del nostre grup senderista; una  vegada repartit tot el material a totes i tots no escatimarem en esforços per anar replegant tot  allò que ens trobàvem al nostre pas amb l’objectiu de veure una marjal el més neta possible tant  per l’impacte visual que suposa com per la vessant contaminadora donat que hi han deixalles que  mai serien eliminades si no fora per iniciatives com aquesta i van a tardar molts anys en degradar se i ser absorbides per la terra amb tot el perill que comporta i servirà d’aliment de la preuada  fauna del nostre parc natural de l’Albufera. El dia va ser fantàstic amb un sol esdevenidor de  tardor que reflectia amb els colors daurats i verds maragda de les espigues d’arròs, hi ha ambient  de sega malgrat que no estem acostumats a que comence ja entrada la tardor, però son coses del  clima i l’arròs te que completar el seu cicle, esperem que la sega es desenvolupe amb èxit.
Una vegada acabat l’esmorzar i ben descansats, sense presa amb rialles i amb moltes coses que  contar-nos, agafem camí de tornada eixint pel camí de la sèquia dels arbres, seguint pel pas  d’arena fins al mas blanc i per l’ institut a buscar la via on ja cadascuna i cadascú s’acomiada del  demés per agafar el camí de casa, també queda per tancar el cicle de tan noble activitat que els  serveis municipals de l’ajuntament passen a replegar les borses que hem dipositat en punts  concrets i visibles i contribuir tothom amb la cura i preservació de la natura que ens envolta al  nostre poble i comarca.
Olivetes Xafaes

._000006VD

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.