| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 29/10/2021

SECCIONS » Cullera » Salut i Sanitat

Cullera advertix de la creixent addicció entre els jóvens a les apostes esportives

La UPCCA detecta una tendència «molt perillosa» al joc en línia especialment des de la pandèmia


._000681
._000841
L'addicció a les apostes esportives és un problema  cada vegada més gran entre els menors de 25 anys. Així ho advertix la Unitat  de Prevenció Comunitària de Conductes Addictives (UPCCA) de Cullera amb  motiu de la celebració este divendres del Dia Nacional sense Jocs d'Atzar.
Sota el lema 'No entres al joc. La banca sempre guanya', el consistori ha  llançat una campanya per a advertir sobre els perills de caure en esta addicció, explica la regidora de Drogodependències, Francesca Ortiz.
Si abans el perfil més habitual era el d'un home adult amb addicció a les  màquines escurabutxaques, la tendència s'està invertint, sobretot des que es  legalitzara el joc en línia el 2011, detallen des de la UPCCA.
En este sentit, s'està detectant una tendència «molt perillosa» al joc en línia,  aprecien, sobretot en les apostes esportives, entre joves de menys de 25 anys.
Una addicció que s'ha vist incrementada pel confinament, assenyalen els  experts, temps durant el qual més gent «ha necessitat el joc», diuen.
Darrere de cada empresa de màquines escurabutxaques, casinos online o  qualsevol entitat de joc d'atzar hi ha un equip de psicòlegs, publicistes,  enginyers informàtics l'única missió dels quals és llançar estratègies i provar  milers de combinacions per tal de crear jocs cada vegada més addictius perquè els possibles jugadors s'enganxen als seus prototips, adduïxen des de la  UPCCA.
El joc provoca greus problemes a la societat, ja que, com qualsevol addicció,  amb substància o sense, «implica efectes importants en la salut de les  persones, que acaben traduint-se en costos, des de l'assistencial, al  farmacològic, i d'altres de tipus social que tenen el seu impacte a l'àmbit  econòmic», continuen.
Una persona addicta patix problemes al seu entorn familiar i laboral requerint  ajuda especialitzada. En este sentit, la UPCCA, que treballa des de la prevenció de les conductes addictives, reivindica això mateix: que no aparega el  problema.
«La facilitat d'accés a través de qualsevol dispositiu mòbil amb connexió i la  falsa sensació d'innocuïtat associada a l'esport i els esportistes d'èxit» són uns  dels factors que incrementen l'addicció, apunten.
«Amb esta campanya la UPCCA intenta donar a conèixer la dificultat de  guanyar en estos jocs i la facilitat per perdre cada vegada més diners, ja que  es basen en les lleis de probabilitat. Volem contribuir des de l'Ajuntament i des  de la UPCCA concretament, a una conscienciació més gran de la població sobre esta addicció i la necessitat de reflexionar sobre este tema mitjançant la  campanya de sensibilització», conclou Ortiz.
Ajuntament de Cullera
 

._000696

._000826
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.