Cullera advertix de la creixent addicció entre els jóvens a les apostes esportives
La UPCCA detecta una tendència «molt perillosa» al joc en línia especialment des de la pandèmia
Sota el lema 'No entres al joc. La banca sempre guanya', el consistori ha llançat una campanya per a advertir sobre els perills de caure en esta addicció, explica la regidora de Drogodependències, Francesca Ortiz.
Si abans el perfil més habitual era el d'un home adult amb addicció a les màquines escurabutxaques, la tendència s'està invertint, sobretot des que es legalitzara el joc en línia el 2011, detallen des de la UPCCA.
En este sentit, s'està detectant una tendència «molt perillosa» al joc en línia, aprecien, sobretot en les apostes esportives, entre joves de menys de 25 anys.
Una addicció que s'ha vist incrementada pel confinament, assenyalen els experts, temps durant el qual més gent «ha necessitat el joc», diuen.
Darrere de cada empresa de màquines escurabutxaques, casinos online o qualsevol entitat de joc d'atzar hi ha un equip de psicòlegs, publicistes, enginyers informàtics l'única missió dels quals és llançar estratègies i provar milers de combinacions per tal de crear jocs cada vegada més addictius perquè els possibles jugadors s'enganxen als seus prototips, adduïxen des de la UPCCA.
El joc provoca greus problemes a la societat, ja que, com qualsevol addicció, amb substància o sense, «implica efectes importants en la salut de les persones, que acaben traduint-se en costos, des de l'assistencial, al farmacològic, i d'altres de tipus social que tenen el seu impacte a l'àmbit econòmic», continuen.
Una persona addicta patix problemes al seu entorn familiar i laboral requerint ajuda especialitzada. En este sentit, la UPCCA, que treballa des de la prevenció de les conductes addictives, reivindica això mateix: que no aparega el problema.
«La facilitat d'accés a través de qualsevol dispositiu mòbil amb connexió i la falsa sensació d'innocuïtat associada a l'esport i els esportistes d'èxit» són uns dels factors que incrementen l'addicció, apunten.
«Amb esta campanya la UPCCA intenta donar a conèixer la dificultat de guanyar en estos jocs i la facilitat per perdre cada vegada més diners, ja que es basen en les lleis de probabilitat. Volem contribuir des de l'Ajuntament i des de la UPCCA concretament, a una conscienciació més gran de la població sobre esta addicció i la necessitat de reflexionar sobre este tema mitjançant la campanya de sensibilització», conclou Ortiz.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
La ciutat celebra el Dia Mundial sense Tabac amb accions de conscienciació sobre els perills d'esta addicció
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
El 34 % de la població fuma, el que suposa una tornada als nivells previs a la Llei Antitabac
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Un informe municipal advertix que si no s'elabora un nou pressupost, el consistori deixarà per pagar més d'un ...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més