| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 13/02/2020

SECCIONS » Carcaixent » Educació i formació

Carcaixent inicia una nova edició del programa 'Jove Oportunitat' de l’IVAJ

El programa de motivació i formació per a joves té un percentatge de reinserció en el món educatiu al voltant del 80%


._000625
L’Ajuntament de Carcaixent, iniciarà en les pròximes setmanes una nova edició del  programa de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) “Jove Oportunitat” (JOOP), dirigit a joves d’entre 16 i 21 anys que actualment ni treballen ni estudien. El programa, finançat pel Fons Social Europeu, es desenvoluparà entre els mesos de febrer i juny.
El programa JOOP està dirigit a joves que, havent deixat d’estudiar de manera primerenca i sense obtenir titulació o tenint únicament el graduat en ESO, no estan treballant ni tampoc estudiant en l’actualitat. L’objectiu d’estos tallers és realitzar una acció de coaching als joves amb la finalitat de motivar-los i canviar la manera en què s’enfronten a les seua realitat personal, social i laboral. Segons xifres d’edicions anteriors, el percentatge de reinserció en el món educatiu gira al voltant del 80%.
Des de l’Àrea de Joventut per l’experiència de les edicions anteriors, defineixen la iniciativa com una teràpia “de xoc” que es durà a terme per pedagogs i monitors experts, qui orientaran i informaran als participants de totes les alternatives possibles per a dur a terme el seu propi projecte vital i laboral, amb una metodologia acadèmica completament diferent a la que estan acostumats.
Ja està realitzant-se la selecció dels alumnes “joopers”, alumnes que iniciaran les sessions formatives en les pròximes setmanes. Les sessions constaran de tallers i dinàmiques grupals, activitats i entrevistes individuals i diverses excursions culturals i recreatives entre les quals s’inclou una estada de dos dies en un alberg juvenil i visites a diferents empreses d’acolliment de la província, per a conèixer nous sectors i possibles eixides laborals. Estes visites estaran guiades per un mentor de la pròpia empresa, qui els mostrarà la realitat pràctica del treball que allí realitzen.
A més, es preveu que dins dels tallers ordinaris reben xarrades de diferents professionals de diversos àmbits, amb els quals podran mantenir una conversa propera, i que col•laboren en el procés de reflexió i les seues possibilitats d’actuació per a millorar la seua realitat i la seua empleabilitat. En finalitzar el taller els “joopers” rebran un certificat d’assistència expedit per l’IVAJ, i realitzaran dues jornades de retrobament, passat un temps, per a conèixer la seua evolució després del JOOP. A més, s’està treballant en la possibilitat d’oferir noves opcions formatives que els puguen resultar interessants.
Ajuntament de Carcaixent

 

._000729

._000731


 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.