| Edició núm. | Any: 11 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 31/03/2014

ALTRES TEMES » AMICS DE LARRA » Articulistes » Per a navegants sense presses » Ramón Alfil

¿Contra quiénes competirán nuestros hijos y nietos?

En Japón forman a los niños como ciudadanos del mundo, no como japoneses




Leo en Internet que se está probando en Japón, un revolucionario plan piloto llamado "Cambio Valiente" (Futoji no henko), basado en los programas educativos Erasmus, Grundtvig, Monnet, Ashoka y Comenius. Es un cambio conceptual que rompe todos los paradigmas. Es tan revolucionario que forma a los niños como "Ciudadanos del mundo", no como japoneses.
Uno no sabe qué pensar. Y menos cuando ha vivido y vive un sistema educativo aborregado e inútil en el que se prepara a los alumnos para aprobar exámenes, en el que se regalan los títulos académicos y que da como resultado una mayoría social que apenas sabe expresarse de manera oral o escrita.
Formar a los niños como ciudadanos del mundo suena a proyecto irrealizable, al menos aquí. Cabe tan sólo seguir la corriente de otros más sabios y sensatos que nosotros; por si acaso. 

La utopía está en el horizonte. Camino dos pasos, ella se aleja dos pasos y el horizonte se corre diez pasos más allá.
¿Entonces para qué sirve la utopía? Para eso, sirve para caminar. Eduardo Galeano.
 
He encontrado este video en la red que ojalá os ayude a caminar. Como siempre… sólo para los que no tengáis prisa; los demás, huid, es lo mejor.
Ramón Alfil
De mi serie “Videos, audios y cositas para navegantes sin prisas”



 

 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.