| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 31/01/2016

POBLACIONS » Turís » Religió i culte » Social

Vecinos de Turís han levantado un monumento a su patrona, la Mare de Déu dels Dolors Gloriosos

Por haber salvado a cuatro niñas del pueblo en una tempestad en 1796, según la tradición



Vecinos de la localidad valenciana de Turís han impulsado la construcción de un monumento a su patrona, la Mare de Déu dels Dolors Gloriosos, que en el siglo XVIII salvó a cuatro niñas en una tempestad.
El monumento, que ha sido sufragado con los donativos de los devotos, fue bendecido en un acto al que asistieron las autoridades locales, la reina de las fiestas y su corte, miembros de la Cofradía de los Santos Patronos y los grupos de la parroquia Natividad de Nuestra Señora, ha indicado a la agencia AVAN el párroco, Arturo Javier García.
La iniciativa de construir un monumento a la patrona surgió en el año 2000 cuando se conmemoró el 50 aniversario de la coronación de la imagen. Para su creación los albañiles Francisco y Juan Luís González se comprometieron a ofrecer su trabajo gratuitamente.
El monumento, ubicado en un terreno propiedad del Ayuntamiento, está formado por un pequeño templete con una azulejo en el que está representada la Virgen y los 4 niños. Asimismo, también contiene una inscripción que narra el milagro y otra que recuerda la bendición de la obra.
Según la tradición, el 24 de mayo de 1796 una gran tempestad se cernía sobre Turís. Ante tal amenaza, cuatro niñas del pueblo que jugaban en la denominada “montanyeta” rezaron a la patrona, la Mare de Déu dels Dolors Gloriosos, que se les apareció en lo alto del Pi Gros y se disipó por completo aquella tormenta.
AVAN
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.