| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 09/06/2025

POBLACIONS » General » Salut i Sanitat

Sanitat amplia la xarxa de Centres de Vacunació Internacional als 24 departaments de salut del sistema valencià

Salut Pública recorda la importància d’acudir a aquests centres que ofereixen atenció individualitzada i integral davant de viatges a l’estranger

._000944
._000949
La Conselleria de Sanitat ha ampliat la xarxa de centres de vacunació internacional per garantir aquesta prestació a tots i cadascun dels departaments de salut. D’aquesta manera, els 24 departaments de salut del sistema valencià ofereixen ja atenció a la persona viatgera i la possibilitat d’administrar-se les vacunes pertinents gràcies a la creació dels nous centres de vacunació internacional de l’Hospital de la Ribera, Francesc de Borja de Gandia, Arnau de Vilanova-Llíria, Verge dels Lliris d’Alcoi, Requena, Torrevella, Marina Baixa de la Vila Joiosa, Dénia i Manises, que s’han incorporat als ja existents en la resta de departaments.
En aquest sentit, cal destacar que la Comunitat Valenciana ha sigut una de les primeres autonomies que ha implantat un Centre de Vacunació Internacional en cada departament de salut, millorant i complementant l’oferta dels tres centres de vacunació de Sanitat Exterior existents a la Comunitat.
Així, cal recordar que la vacunació internacional s’emmarca entre les funcions de Sanitat Exterior, competència exclusiva del Ministeri de Sanitat.
Des de Salut Pública es recorda la importància d’acudir als Centres de Vacunació Internacional davant de viatges a l’estranger. Es tracta d’un servei sanitari que ofereix assessorament i una atenció individualitzada i integral a la persona viatgera internacional, a través de consells sanitaris i de l’administració de les vacunes obligatòries i recomanables, així com medicaments preventius i informació sobre els riscos sanitaris inherents als viatges internacionals.
En aquest sentit, el director general de Salut Pública, Juan Beltrán, ha destacat la col·laboració entre Salut Pública i Medicina Preventiva en la immunització de les persones que viatgen des de la Comunitat Valenciana a l’estranger, “no sols per a preservar la seua pròpia salut sinó també per evitar la propagació internacional de malalties”. En aquest punt, ha subratllat també la importància d’acudir als Centres de Vacunació Internacional després del viatge “en cas que s’haja produït alguna circumstància anòmala durant el mateix que requerisca consulta sanitària”.
Així mateix, en cas de símptomes com febra, diarrea, dolor articular o lesions cutànies, és important informar immediatament el metge sobre els viatges realitzats en l’últim any a zones tropicals o països en vies de desenvolupament, ja que algunes malalties poden manifestar-se fins i tot diversos mesos després del retorn.
Durant l’any passat, un total de 15.307 viatgers es van vacunar a la Comunitat Valenciana. Per províncies, van ser 1.977 a Castelló, 7.923 a València i 5.407 a Alacant.

Centres de Vacunació Internacional
Els centres de vacunació internacional de la Comunitat Valenciana estan ubicats en centres hospitalaris i, principalment, estan atesos per professionals del servei de Medicina Preventiva.
Aquests centres desenvolupen un paper fonamental a l’hora de promoure una educació sanitària i informar la població viatgera amb la finalitat de protegir la salut pública i evitar la possible importació de malalties contretes durant l’estada en altres països. En aquest sentit, ofereixen, com a mesures preventives, tractaments de profilaxi contra la malària, en aquells casos que siga necessari, així com l’administració de les vacunes indicades en funció del tipus de viatge, la seua duració i el país de destinació.
Segons el director general “aquesta tasca és fonamental no sols per protegir la salut individual de les persones que viatgen a destinacions amb requisits específics de salut, sinó també com a part de les estratègies de salut pública, en contribuir a la prevenció i el control de malalties”.
Beltrán recomana que “tota persona viatgera que tinga previst visitar un país en desenvolupament demane cita en un centre especialitzat en medicina del viatger amb prou antelació per a ser valorada entre quatre i huit setmanes abans de l’eixida”.
Els dos riscos més comuns en els viatges internacionals són, d’una banda, la possible exposició a mosquits i, d’altra, l’exposició a aigua i aliments contaminats i el risc d’infeccions associades, principalment en regions tropicals i subtropicals.
Així mateix, en els viatges internacionals s’han de tindre en compte altres factors de risc com la radiació solar, la calor i la humitat, les picadures de paparres o el contacte amb animals, que poden ser vectors de malalties infeccioses, així com problemes de salut relacionats amb el trànsit.
Generalitat Valenciana
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.