Pilar Moncho, diputada de Turisme: "Cal donar a conéixer millor la comarca de la Ribera"

Jueves, 28 de abril de 2016 | e6d.es
• La reunió celebrada hui a Algemesí pretén ordenar, fer valdre i oferir suport a les iniciatives empresarials o públiques que ja estiguen treballant amb ‘productes turístics’ a la Ribera

._000296


._000344
La diputada provincial de Turisme, Pilar Moncho, ha presentat hui a Algemesí la nova Àrea de Creació de Producte Turístic de València Turisme, en companyia del president del Consorci de la Ribera, Óscar Navarro, de l'alcaldessa d’Algemesí, Marta Trenzano i d’Evarist Caselles, de l'equip tècnic del Patronat Provincial de Turisme de València.
Moncho ha explicat que la nova àrea de treball de València Turisme està “centrada en la prospecció i localització de potencials productes turístics valencians per a elaborar un catàleg que permeta al turista seleccionar una bona proposta i, en definitiva, augmentar i desestacionalitzar l'oferta turística de les comarques valencianes”.
Amb aquest objectiu l'equip tècnic del Patronat ha iniciat una ronda de reunions amb els professionals del sector per a assessorar-los en el desenvolupament de productes turístics. En paraules de Pilar Moncho “la sinergia amb les iniciatives privades es canalitza a través de l'assistència tècnica i la coordinació en el procés de confecció i comercialització d'aquests productes”.
Óscar Navarro, el president del Consorci de la Ribera i Riberaturisme, entitat que representa els interessos de 47 municipis de la Ribera Alta i la Ribera Baixa, ha saludat la iniciativa perquè “ajudarà a estructurar i professionalitzar l’oferta turística de la comarca amb propostes de qualitat diferenciades i amb alt potencial d’exportació”. En el mateix sentit, ha senyalat que “aquestes propostes conjuguen els esforços de les administracions, de les empreses i dels tècnics, tots els que remem en favor d'un bon turisme a la comarca podrem oferir el que cerquem, un turisme diferent, de qualitat perquè la Ribera del Xúquer és molt atractiva i a voltes els propis ciutadans ho hem perdut de vista”.

Catàleg de Turisme Cultural, Actiu i Gastronòmic
El catàleg de Productes Turístics del Patronat Provincial de Turisme de València arreplegarà les propostes singularitzades en tres línies: productes de turisme cultural, productes de turisme actiu i productes de turisme gastronòmic.
Segons la diputada de Turisme, “tenim excel·lents recursos turístics en tots els municipis valencians i des del Patronat volem ajudar a convertir aqueixos recursos en productes turístics, volem acompanyar als agents del sector en aqueix viatge de canvi i transformació del recurs a producte, mitjançant assessorament tècnic en tot el territori amb la finalitat de generar i activar l'economia”.


Noves línies d'ajuda
A més, Moncho ha anunciat que “no descartem la possibilitat d'articular línies de subvencions per a ajudar a xicotetes empreses del sector turístic”. Així, l'Àrea de Creació de Producte també inclou en el seu pla de treball el suport a la futura creació d'una plataforma de comercialització en línia dels productes inventariats en el catàleg.
L'alcaldessa d'Algemesí, Marta Trenzano, ha agraït que el Patronat haja triat “el nostre municipi i la comarca de la Ribera per a donar a conèixer aquesta nova àrea del Patronat” i ha emplaçat als representants del sector congregats en el Mercat Municipal d’Algemesí “a sentir-nos orgullosos del nostre patrimoni cultural i natural”.
Riberaturisme