| Edició núm. | Any: 11 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 03/10/2014

POBLACIONS » L'Alcúdia » Política

Mónica Oltra pregunta al conseller de Sanitat sobre els problemes del Centre de Salut de l'Alcúdia

La diputada de Compromís acusa a l'empresa de l'Hospital de la Ribera d'embutxacar-se els diners de les substitucions que els valencians paguem a través de la concessió

._000238
Aquest dimecres Mónica Oltra ha formulat una pregunta oral al conseller de sanitat Manuel Llombart sobre les retallades imposades per l'empresa que gestiona el Centre de Salut de la l'Alcúdia i la resta de centres de la Ribera, de tancament per les vesprades, inexistència de substitucions, que estan generant llargues llistes d'espera. La pregunta s'ha formulat per la situació creada durant el mes de setembre al centre de l'Alcúdia on les llistes d'espera per al metge de capçalera arribaren als 11 dies i xiquets i xiquetes foren derivats al centre de Guadassuar per a l'atenció pediàtrica. El conseller de sanitat, malgrat reconèixer l'existència de problemes "puntuals" tant en atenció primària com en pediatria, ha afirmat que l'atenció prestada en el Centre de Salut de l'Alcúdia i en la resta de centres de la Ribera havia sigut adequada a la demanda i que els recursos assignats havien sigut els suficients. Igualment va dir que sols s'havien posposat els serveis de caràcter burocràtic i que s'estaven fent bé les coses. Mónica Oltra, en la seua resposta al conseller, li ha acusat de dir falsedats, posant de manifest els nombrosos testimonis de persones de l'Alcúdia amb llistes d'espera de fins 11 dies per al metge d'atenció primària o de xiquets i xiquetes que havien de desplaçar-se a Guadassuar per a ser atesos en consulta pediàtrica. Aquesta situació es va generar perquè l'empresa concessionària no va cobrir les baixes produïdes per jubilació o vacances. La diputada va acusar a l'empresa de l'Hospital i Departament de la Ribera d'estar embutxacant-se els diners de les substitucions, perquè cada substitució que no es cobreix són diners que l'empresa s'estalvia per al seu negoci, però que els valencians paguem a través de la concessió. O siga que el cànon que paguem els valencians per pacient a l'Hospital de la Ribera és el mateix durant tot l'any, però l'empresa amb la seua política de no cobrir les substitucions augmenta el seu benefici a costa de l'atenció sanitària. Mónica va dir que les substitucions havien passat del 61'37% en 2010 al 37'80% en 2014, deixant-les pràcticament a la meitat. Igualment va denunciar que els centres de salut han continuat tancats durant tot el mes de setembre quan des del 3 de setembre han començat les classes i que les baixes produïdes no eres sobrevingudes sinó previstes amb antelació.
Finalment va afirmar que les substitucions es van produir quan des de Compromís per l'Alcúdia es va denunciar públicament la situació i que els problemes denunciats no eren puntuals ni conjunturals, sinó estructurals i que obeïen a la pràctica d'una empresa que té com a objectiu el benefici econòmic.
Compromís per l'Alcúdia
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.