| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 09/06/2013

POBLACIONS » Algemesí » Articulistes » Valcano

Más de 600 muixeranguers y castellers unidos por la tradición en Algemesí

Ofrecieron toda una gama de torres humanas y figuras simbólicas


._000195
Algemesí se volcó ayer con la XIV edición de la Trobada de Muixerangues. Más de 600 muixeranguers y castellers ofrecieron toda una gama de torres humanas y figuras simbólicas, reviviendo una tradición cuyos orígenes se pierden en el tiempo y en la que Algemesí ha conseguido conservar y exportar a otras tierras.
La Muixeranga de Algemesí y la Nova Muixeranga fueron los grupos anfitriones de la Moixiganga de Tarragona y los Xicots de Vilafranca respectivamente. Todos ellos hicieron su entrada en la plaza por alguna de sus calles y de forma alternativa fueron construyendo sus torres y figuras a lo largo de la tarde. La demostración finalizó con la construcción de cuatro muixerangues que alzaron sus torres al unísono y todas ellas al mismo tiempo.
“Se trata de un acontecimiento único porque reúne a las dos muixerangues de Algemesí y a dos grupos de castellers que muestran diversas formas de entender la construcción de los castillos humanos, además de reforzar los lazos de amistad entre muixeranguers y casteller”, aseguró el concejal de Cultura, Gabriel Palop.
La Moixiganga de Tarragona tiene un fuerte componente religioso, en este caso centrado en la pasión, muerte y resurrección de Jesús. Su trabajo de recuperación de figuras simbólicas se mostrará en Algemesí durante este encuentro.
Por su parte, Xicots de Vilafranca son una colla castellera que nació en 1982 y que cuenta con un prestigio en el mundo casteller catalán gracias a su evolución y trabajo constante.
 
Reportaje gráfico: Valcano (El Seis Doble)
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 2Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.