| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 02/08/2015

POBLACIONS » Antella » Història, Patrimoni, Costumisme i Passat

Los troncos vuelven a descender por el Xúquer en la cuarta edición de la “Maerà” de Antella

Los gancheros de la Associació Cultural de Maeros del Xúquer condujeron 50 toneladas de madera desde aguas arriba de la Assut de Antella hasta esta construcción hidráulica


._000368
La cuarta edición de la “Maerà” de Antella recuperó ayer la tradición de emplear el rio Xúquer para el transporte de madera, actividad que está pendiente de su reconocimiento como Patrimonio de la Humanidad por parte de la Unesco.
Los gancheros antellanos de la Associació Cultural de Maeros del Xúquer se encargaron de conducir un total de 50 toneladas de troncos desde aguas arriba de la Assut de Antella hasta esta construcción hidráulica. Una vez la madera llegó al Assut, el más de medio centenar de piezas fueron extraídas del agua con la ayuda de caballos, como se ha venido  haciendo durante más de ocho siglos.
Se tiene constancia de esta actividad desde al menos el siglo XII; práctica que se acabó abandonando en los años 60 por la construcción de presas y el desarrollo de más y mejores medios de transporte que condenaron al transporte fluvial de madera a su desaparición. La asociación de gancheros antellana pretende conmemorar y recordar esta actividad que durante siglos se empleó para transportar los troncos de madera desde donde se cortaban, en las partes altas del río, hasta las grandes ciudades y la costa.
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.