L'Hospital de La Ribera “Millor Hospital d'Espanya 2015”

Jueves, 25 de febrero de 2016 | e6d.es
• A més, l'Hospital d'Alzira a fet balanç de l'any 2015 tancant aquest periode amb prop de 22.500 operacions realitzades

L'Hospital Universitari de La Ribera ha rebut, este matí, el premi Best in Class (BiC) al “Millor Hospital” d'Espanya 2015. El guardó ha sigut arreplegat per Santiago Ribelles, adjunt a Gerència del centre alcireny en un acte que ha comptat amb l'assistència de la Dra. Elisa Tarazona, directora d'organització assistencial del grup Ribera Salud, i professionals de l'Hospital.
Per a Santiago Ribelles, “este premi és un reconeixement als professionals de Ribera Salud que treballen des de fa 16 anys per i per al ciutadà, amb un model de gestió que és un referent de sanitat pública eficient i de qualitat”.
L'Hospital d'Alzira competia per este premi junt amb altres nou centres espanyols, entre ells, centres referents com la Fundació Jiménez Díaz, l'Hospital General Universitari Gregorio Anacard i l'Hospital Universitari Sant Carles de Madrid. El prestigi dels premis BiC radica que els hospitals són avaluats d'acord amb criteris objectius arreplegats en un Índex de Qualitat Assistencial al Pacient (ICAP), desenrotllat per la Universitat Rei Joan Carles i aplicats per un jurat compost per comité d'experts del Sistema Nacional de Salut (SNS) que en 2015 ha reunit huit presidents de societats científiques i a 5 responsables de qualitat de conselleries de Sanitat. Entre els membres d'este jurat es troba el subsecretari de la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana, Ricardo Campos.
Per a Elisa Tarazona, “dediquem este premi als nostres pacients, que ens atorguen la seua confiança cada dia i per als que continuarem treballant perquè tinguen una atenció sanitària pública excel•lent, pròxima, accessible i sense necessitat desplaçara per a tindre grans professionals i grans especialitats al seu abast, i amb una tecnologia i instal•lacions d'avantguarda. Perquè així creiem des de Ribera Salud que ha de ser la sanitat pública que es mereixen els nostres ciutadans”.
 
Balanç assistencial 2015
Durant l'acte d'entrega del premi, el director mèdic quirúrgic i la directora d'Infermeria de l'Hospital de La Ribera, José Emilio Llopis i Esther Gómez, respectivament, han realitzat un balanç de l'activitat assistencial duta a terme durant el passat any.
Així, s'ha destacat que l'Hospital de La Ribera ha realitzat en 2015 un total de 22.456 intervencions quirúrgiques, xifra que marca el rècord històric d'este centre hospitalari en els seus 16 anys de funcionament.
Segons ha destacat el Dr. Llopis, “esta elevada activitat és fruit de del model de gestió de Ribera Salud, que permet introduir en el sistema sanitari públic ferramentes que faciliten la planificació de l'activitat; una completa cartera de servicis amb especialitats complexes com a cirurgia cardíaca, radioteràpia oncològica i neurocirurgia, entre altres; l'amplitud d'horaris oferits als pacients, i la potenciació de la Cirurgia Major Ambulatòria (CMA) o Cirurgia Sense Ingrés, un factor clau a nivell europeu en la gestió moderna d'hospitals”.
 “Això repercutix directament en benefici dels pacients, que troben dins del sistema públic sanitari una resposta més àgil i eficient als seus problemes de salut, amb menys demores i esperes”, ha afirmat el Dr. Llopis.
En este sentit, en 2015 la demora quirúrgica de l'Hospital d'Alzira s'ha situat en 42 dies, un 40,8% menys que la resta d'hospitals de la xarxa pública valenciana, que han comptat amb 71 dies de demora mitjana. Especialitats quirúrgiques com a cirurgia vascular, cirurgia ortopèdica i traumatologia, cirurgia pediàtrica, cirurgia plàstica, cirurgia vascular i urologia, han tingut una demora inferior als 40 dies. En paral•lel, i com a exemple, la taxa de fractures de maluc intervingut abans de 48 hores, ha sigut de 81,21 en l'Hospital d'Alzira, mentres que la taxa mitjana de la resta d'hospitals valencians ha aconseguit el 51.24.
 
Més de mig milió de consultes d'especialista
Junt amb l'àgil atenció quirúrgica, durant l'any 2015, La Ribera ha atés més de mig milió de consultes d'Atenció Especialitzada, la qual cosa ha suposat una mitjana de 2.247 consultes diàries.
Cal destacar que, segons les últimes dades oficials de la Conselleria de Sanitat, corresponents a novembre del 2015, el Departament de Salut de La Ribera compta amb una demora mitjana per a obtindre cita amb l'especialista de 20 dies per a primera consulta – Un 51,2% menys que la mitjana de la Comunitat Valenciana, que se situa en 41 dies-, sent esta xifra encara inferior en especialitats com a cardiologia, hematologia, nutrició i dietètica, unitat de l'aparell locomotor, unitat del son, cirurgia cardíaca i unitat de coloproctologia, entre altres.
 
Al voltant de 100.00 urgències
Pel que es referix a les urgències, un altre tema que preocupa especialment als ciutadans, La Ribera ha atés al voltant de 100.000 urgències en 2015, de les que només el 13,94% van requerir d'ingrés hospitalari.
Segons les dades oficials de la Conselleria de Sanitat Universal, un 93,51% dels pacients han sigut atesos en un termini de temps que es considera adequat en funció de la gravetat, la qual cosa situa al Servici d'Urgències de l'Hospital d'Alzira entre els més àgils de la Comunitat Valenciana, superant en 12 punts el percentatge mitjà de pacients atesos a temps de la resta d'hospitals públics valencians.
 
Compromís amb la seguretat del pacient
De la mateixa manera, segons ha destacat la directora d'Infermeria de l'Hospital de La Ribera, Esther Gómez, el centre hospitalari també ha tancat 2015 amb alts índexs de seguretat del pacient. Així, s'ha incrementat un 7,26% l'avaluació del risc de caigudes en pacients hospitalitzats i s'ha reduït al 0,11% la taxa d'úlceres per pressió en pacients enllitats.
De la mateixa manera, s'han introduït millores en les polseres identificatives dels pacients, amb dades com la seua data de naixement, i la identificació activa per part del personal d'Infermeria, que han estan permetent la identificació inequívoca de pràcticament la totalitat dels pacients ingressats en l'Hospital de La Ribera.
 
Certificacions de qualitat
El Dr. Llopis també ha destacat que l'Hospital de La Ribera s'ha confirmat en 2015 com una de les organitzacions sanitàries públiques d'Espanya amb nombre més gran de processos i servicis assistencials certificats per una empresa externa. Així, el centre alcireny compta amb 16 servicis i processos acreditats amb la norma de qualitat ISO 9001, als que se sumen les acreditacions aconseguides en matèria mediambiental (ISO 14001), gestió energètica (ISO 50001) i seguretat i salut en el treball (OHSAS 18001).
A més, en 2015, l'Hospital de La Ribera ha començat el procés de certificació de la Joint Comission International (JCI), la més prestigiosa acreditació sanitari que garantix al pacient el compliment d'estàndards d'excel•lència en qualitat reconeguts a nivell internacional.
 
Més de 3,8 milions d'euros invertits
A més, durant 2015, l'Hospital de La Ribera hi ha invertit més de 3,8 milions d'euros en infraestructura i tecnologia sanitària. Entre les inversions dutes a terme durant el passat any, destaca l'adquisició d'un equip per a administrar braquiteràpia d'alta taxa de dosi en càncer de pròstata i un equip d'hemodinàmica d'última generació per al Servici de Cardiologia, així com l'actualització i millora del servici de Radiologia de l'Hospital de La Ribera.
Ribera Salud





Todas las noticias de Alzira en www.elseisdoble.com