L'Arxiu Municipal de Sueca rep quatre donacions de documentació de gran valor històric i patrimonial
Una sèrie de documents de gran valor històric per part de quatre veïns i veïnes de la localitat
L'Ajuntament de Sueca, a través de Regidoria d'Arxiu Municipal i Patrimoni, ha rebut la donació d'una sèrie de documents de gran valor històric per part de quatre veïns i veïnes de la localitat. El regidor responsable de l'àrea, Sergi Tomás, ha mostrat el seu agraïment en nom de la ciutat, «ja que són documents que enriquixen el fons municipal i el patrimoni documental, i també perquè són una font primordial per a recuperar i reconstruir la nostra història». A més, Tomás ha indicat que, de les quatre donacions, tres s'han realitzat de manera anònima i la quarta correspon a Salvador Solanes Rojo, un dels creadors i membre del Cercle de Belles Arts de Sueca, qui ha depositat en l'Arxiu Municipal el fons d'esta institució consistent en una col·lecció de documents, d'entre els anys 1984 a 2004, que mostren el naixement, l'evolució i la fi de l'associació artística.Salvador Solanes ha explicat el gran interés que tenia a realitzar esta donació a Sueca, «en cas contrari, la documentació s'hauria perdut per sempre i, en conseqüència, s'oblidaria l'existència d'este col·lectiu, creat en els anys 80, per un grup d'homes i dones del municipi amb inquietuds culturals que realitzava un gran nombre d'activitats. De tot això, havia de quedar constància en algun lloc». Entre la varietat de documentació aportada, es troben informes comptables, actes de reunions, relació amb les institucions de l'època, aparicions en els mitjans de comunicació, etc.
La segona de les donacions correspon a l'arxiu que es conserva de Gordiano Ribera Marqués, primer cronista oficial de la ciutat de Sueca i gran benefactor dels sectors socials més desprotegits, fundador, entre altres, del desaparegut Asil d'Ancians que se situava en l'actual carrer Sant Vicent de la Roda. La documentació està datada entre els anys 1857 i 1910.
La tercera de les donacions ha sigut realitzada per la funcionària que va crear el Centre de Dia per a Menors de Sueca. En concret, es tracta d'un dossier, de caràcter informatiu i professional, que va recopilar al llarg de la seua labor i que explica l'inici d'este servei, en 1988, i part de la seua evolució fins a l'any 2007.
Finalment, s'han efectuat dos donacions per part de la neta de José Llerandi Núñez, advocat i un dels fundadors de l'Ateneo Sueco del Socorro i de la Societat Casa de la Democràcia. A més, va ser membre del Partit d’Unió Republicana Autonomista de Sueca, regidor i alcalde de Sueca durant la República, i vicepresident de la Diputació de València en 1932. Els documents aportats pertanyen als anys de 1865 a 1961.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
"Des de l'Arxiu Municipal, s'agraïxen estes aportacions perquè representen documentació que enriquix el fons m...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
La documentació donada a l'Ajuntament abasta des de la creació del CIT, al 1981, fins a 1986
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
La nova web: http://arxiu.sueca.es/ permet la navegació per departaments, amb una explicació de la seua històr...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
