| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 22/02/2020

POBLACIONS » General » Economia » Empreses » Ocupació

La Ribera de Xúquer s’impulsa en la responsabilitat social mitjançant un projecte de innovació experimental

Este projecte té com a objectiu millorar l’ocupabilitat de les persones, la visibilització del teixit empresarial de la Ribera, fomentar l’emprenedoria social i la responsabilitat social de les empreses.


._000700
“Impulsa Estratègia Territorial, Impulsa’t cap a la digitalització i responsabilitat social” ,és unprojecte d'innovació social, integral, participatiu i dinàmic, que forma part de l’itinerari de capacitats estratègiques per al desenvolupament de l’aprenentatge dins el programa «La Ribera Impulsa 4.0».
Es tracta d’un programa innovador elaborat baix una perspectiva centrada en la persona com a eix principal i bàsic del procés d’innovació dirigit tan per a persones comempreses que pretén millorar l’ocupabilitat aconseguintla inserció en el mercat laboral de les persones aturades, fomentar l'emprenedoria social en noves ocupacions, promoure el creixement del teixit empresarial a través del màrqueting digital  i elaborar una estratègia territorial a partir del diagnòstic socioeconòmic de la Ribera de Xúquer.
Gràciesa varies jornades, xarrades, activitats i tallers dinamitzadores i innovadores que es realitzaran a diverses poblacions de la Ribera, les empreses i persones podran inscriure’s en el programa totalment gratuït.
Mitjançant els agents d’innovació empresarial i social del Consorci de la Riberaés treballarà directament amb les persones i empreses interessades i a més es comptarà, per una banda, amb la col•laboració de diferents professionals (empresaris, emprenedors, organitzacions, etc) que de manera voluntària aportaran coneixements i experiències i per una altra, la implicació i participació d'agents socials, econòmics públicsi privats i la xarxa de AEDLs de la comarca.

Formació i Orientació en ocupabilitat
Els personal tècnic o dinamitzador d’oportunitats assessoraran, orientaran i gestionaran a través d’una l´atenció individualitzadaa les persones interessades en millorar la seua cerca de treball.
Ésrealitzarà, mitjançant sessions de treball grupals de periodicitat setmanal, activitats enfocades a millorar la capacitació personal i professional de les persones aturades o en millora d’ocupabilitat. En aquestes reunions es planificaran a mésactivitats complementàries, impulsant la innovació digital en persones i l’emprenedoria social en noves ocupacions i contribuint tanmateix a un desenvolupament local sostenible i socialment responsable de la comarca de la Ribera.

Marketing digital en la Ribera
Des de «La Ribera Impulsa 4.0» també es duran a terme sessions formatives,informatives i d’orientació anomenades “càpsules de coneixement”sobre màrqueting digital obertes a totes les empreses i autònoms dela Ribera del Xùquerque vulgenmillorar la seua digitalització. Les sessions versaran sobre temes empresarials de marketing digital impartides per tècnics especialistes en la matèria: xarxes socials, market places, plataformes online, ecommerce, xarxes socials etc., amb l'objectiu d'impulsar cap a la digitalització tant als xicotets comerços, autònoms i pimes de la comarca així com orientació sobre subvencions a la digitalització empresarial.
Es duran a terme visites a les empreses per a l'elaboració d'una fulla o ruta del pla de màrqueting digital amb tutorització individual.
Les xarrades informatives es completaran ambnetworkingon gràcies a la col•laboració altruista d'empreses d'èxit de la Ribera qui comptaran la seua experiència en l'entorn digitalfomentant l'impuls cap a la digitalització del teixit empresarial de la comarca.

Estratègia Social i Territorial
És tracta d’un programa que dona continuïtat al treball realitzat pel diagnòstic de la comarca que pretén elaborar unaestratègia territorial amb línies d'accions clares, i objectius i accions concretes per a realitzar en el territori amb el diagnòstic socioeconòmic de la Ribera de Xúquer.
Totes aquestes accions passen a formar part de l’itinerari de capacitació de desenvolupament d’aprenentatge estratègic de la Ribera 4.0.
Este programa donarà a més la consolidació del FÒRUM DE PARTICIPACIÓ COMARCAL, creat en la fase de diagnòstic territorial per a l’avaluació, seguiment d’actuacions realitzades i propostes de millores i accions futures.
«La Ribera Impulsa 4.0» és una iniciativa del programa PATER, el Pacte Territorial per a l’Ocupabilitat de la Ribera, on, a més del Consorci de la Ribera –que aglutina les Mancomunitats de la Ribera ¬Baixa i la Ribera Alta– participen FEDALCIS (Federació d’Agrupacions Locals de Comerç i Indústria de la Ribera), l’Associació Empresarial d’Alzira  i dels sindicats CCOO i UGT. «La Ribera Impulsa 4.0» compta, a més, amb la col•laboració del Servei Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, i del Fons Social Europeu.
Consorci de la Ribera



._000600

._000715
._000627
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.