La Plataforma Pont de Ferro de Fortaleny acusa a Carreteres de la Diputació de donar una solució provisional

Lunes, 9 de julio de 2018 | e6d.es
• Associacions de la Ribera Baixa reclamen la segona fase prevista i estudien dur a terme accions de protesta de manera continuada

._000500

._000562
Des de la Plataforma Pont de Ferro de Fortaleny considerem una broma de molt mal gust la nota de premsa de la Diputació de València en la qual donen a entendre que d'ací a pocs dies posaran en servei l'estructura, tancada a vianants des de fa una vintena d'anys.
Els responsables de l'Àrea de Carreteres de l'administració provincial són sabedors, i conscients, de que això que anuncien com un objectiu acabat, no és més que el final del projecte denominat "Rehabilitació del pont Alfons XIII i condicionament de la via cicle-de vianants (sic) Tram Fortaleny-Sueca. Fase I (AZ-338F1)". Així, fan oïdes sordes a la reivindicació de completar el traçat habilitant la passarel•la (Fase II) per damunt de l'autovia A-38, tal i com estava projectat.   
Els anclatges i túnels d'accés per sota la rodona que supera l'A-38 per a accedir a, o des de, Sueca es posaren ara fa deu anys; i ni el diputat de Carreteres, Pablo Seguí, ni ningú dóna una sola data per a la seua execució.
En l'esmentada nota de la "nova" Diputació asseguren que l'obra de rehabilitació patrimonial del pont, amb un import proper al milió d'euros, ja ha finalitzat; i que conclourà ara amb la connexió ciclopeatonal provisional del pont amb el camí de la mota del marge esquerre del riu Xúquer. Per què sempre parlaren de que es tractava de "la primera fase"? On està "la segona"?

Inseguretat per a les persones
Les associacions que integrem la Plataforma Pont de Ferro de Fortaleny ens temem que eixa provisionalitat s'allargue en el temps com la fase que ara han acabat. Tot i ser positiva la solució "provisional" que anuncien des de la Diputació, eixe camí per la mota presenta problemes de inseguretat, dubtes, carències i altres incomoditats.
Eixa alternativa "provisional" té un recorregut de prop d'un quilòmetre, sense il•luminar i entre camps i horts de particulars, quan l'alternativa directa de la passarel•la és de tan sols 150 metres. Això farà que ciclistes i vianants opten pel camí més curt i perillós que és el nou pont, com fan ara.
A més a més, per a arribar a Sueca, o accedir-hi, caldrà travessar un túnel que s'inunda amb un pam d'aigua cada dia que plou. Tampoc podrà ser usada en cas de crescuda del riu. Davant eixa situació insistim en que la passarel•la és el camí més curt i segur.

Provisional i a les fosques
La solució provisional que ara dóna l'Area de Carreteres de la Diputació, deixa en l'aire, i per tant de manera confusa, la il•luminació. Copiem textualment la resposta de octubre de 2016 a una de les nostres al•legacions en la qual suggeríem la ubicació de fanals solars sostenibles: "En efecte, el projecte contempla la infraestructura necessària per a la il•luminació funcional de l'itinerari de vianants. No obstant, donada l'execució en distintes fases de les obres i el caràcter de provisionalitat de part de les mateixes, es proposa la il•luminació de l'itinerari al moment en què es materialitze l'itinerari en la seua concepció i disseny definitius".
Plataforma Pont de Ferro de Fortaleny