| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 03/08/2017

POBLACIONS » General » Política » Servicis públics

La Junta de Personal del Departament de La Ribera protesta per la falta de personal

I el tancament dels centres de salut per la vesprada i alguns consultoris de platges


._000500

._000448 
La Junta de Personal  del Departament  de La Ribera vol expresar la seva disconformitat amb el Pla de Vacances presentat a la Junta per part de l’empresa Ribera Salud, per al Departament de La Ribera. 
El primer problema que hem trobat és que les dades de personal presentades no són les reals, ni els percentatges de substitucions es corresponen amb la plantilla, i per tant els membres de la Junta ens sentim burlats per l’empresa.
Per aproximar-nos a la realitat hem tingut que preguntar en els diferents Centres de Salut del Departament, constatant que la contractació de personal ha segut mínima, segons les dades de Ribera Salud, un 18,70%.
Tots els Centres han tancat el torn de vesprada, i en l’horari de matí hi ha personal que en un dia ha d’acudir a dos centres diferents de la seva zona bàsica, per exemple en Llaurí i La Barraca, per la qual cosa part de la Jornada la passen en la carretera, 20km de distància.
S’han contractat a temps parcial per substituir professionals de jornada completa, però el que fins ara era impensable és la no obertura dels consultoris que estan més a prop de les platges. No es tracta de que sols s’obri unes hores pel matí, es tracta de donar servei a les persones que estiuegen en les nostres platges. Per tant, demanen que les substitucions del personal del Departament de la Ribera siga substituït al 100% i que cap consultori continue tancat els mesos d’estiu.
Entre el personal que no es va a substituir estan Pediatres, Matrones, Fisioterapeutes, Treballadores Socials... Personal que en moltes situacions és recurs únic i el personal que es queda treballant té que cobrir 2 cupos de pacients,  en diferents poblacions, mentre que la companya està de vacances. És evident que la qualitat assistencial en estiu és més deficitària.
De tots és sabut que La Ribera és una zona on la població augmenta significativament en estiu, tenim hotels, apartaments, càmpings, urbanitzacions...que augmenten les necessitats sanitàries de la població. Si açò afegim que la plantilla habitual dels centres sanitaris està de vacances estos mesos, la falta de personal pot generar problemes d’atenció sanitària.
Un altre problema al que ens enfrontem és que als Punts d’Atenció Continuada, on s’atenen les urgències les 24 h, en moltes ocasions sols disposen d’un facultatiu i una Infermera. Si estos professionals han d’acudir a una urgència domiciliaria, el centre es queda sense cap professionals sanitari. Es imprescindible que es doten de 2 professionals, com a mimin, les 24h del dia.
És sorprenent que mentre el Centre de Salut d’Algemesí té més de 3 setmanes l’aire acondicionat  de la primera planta avariat, la Consulta de Nefrologia està ubicada en les instal•lacions d’un bany reformat, les urgències continuen col•lapsades...l’Hospital de La Ribera anuncie que està preparant un Pla Estratègic de la Sanitat de 2018 a 2028. Perquè no es centren els directius de Ribera Salud en executar i acomplir el plec de condicions actual i deixen de gastar el temps i els diners en planificacions que té que realitzar la Conselleria de Sanitat? Encara no s’han enterat que el dia 1 d’Abril de 2018 se’ls acaba el negoci de La Ribera?
Srs de Ribera Salud deixen de marejar la perdiu i atenguen a la ciutadania amb criteris científics i de qualitat ARA. Contracten a més personal, òbriguen tots els consultoris,  arreglen les avaries, reposen el material obsolet i trencat...és a dir, facen el seu treball.
Per últim també volem expressar la nostra indignació pels fets ocorreguts al Centre de Salut d’Alberic, quan se’ls va obligar a la delegació de la Directora General de l’Alta Inspecció a posar-se una etiqueta identificativa per a visitar el Centre. Som conscients que és la primera vegada que passa, han hagut més visitants, de molts països, que no l’han necessitat. Curiosament hi havia personal treballant que no disposava de la targeta identificativa.
La Junta de Personal torna a demanar a la Conselleria que vetle perquè l'atenció sanitària que es done a la ciutadania de la ribera siga amb suficient personal, amb tots els consultoris oberts i més humana, per a posar al centre de la sanitat la salut de les persones i no el benefici econòmic d’una empresa.
Junta de Personal del
Departament de La Ribera
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 2Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.