La Generalitat posa la Paella de Cullera com a exemple del nou model turístic

Jueves, 19 de mayo de 2016 | e6d.es
• Es fan públics els 18 restaurants que competiran el concurs del dimarts

._000296


._000344
 
La Paella de Cullera és un clar exemple del nou model turístic que impulsa la Generalitat Valenciana perquè combina qualitat i identitat. Així han coincidit a manifestar-ho el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, i l'alcalde de la ciutat, Jordi Mayor; ambdós han assistit este matí a la posada de llarg del plat de Quilòmetre Zero patentat per l'ajuntament. En l'acte han estat presents a més el regidor de Turisme, Javier Cantos i el creador de la recepta, Salvador Gascón.
L'esdeveniment ha servit també per a donar a conéixer el llistat dels 18 concursants que competiran dimarts que ve 24 de maig en el I Concurs Nacional de Paella de Cullera. Prestigiosos gastrònoms de tot el país es donaran cita a la cimera culinària, que reunirà en el jurat a diverses estrelles Michelín, entre elles Quique Dacosta o el campió del món de Xocolate, Paco Torreblanca.
Els restaurants que entraran en competició són el Virrey Palafox (Sòria), Casa Nemesio (Madrid), Olea Hostería (Sevilla), Can Roig (Castelló), La Granja (Sueca), Gambrinus (Setaigües), La Plaça (Torrent), Alfábega (València), Casa Granero (Serra), Restaurant Pilar (Artana), Barbados (València), Miguel i Juani (l'Alcúdia), Goya Gallery Restaurant (València), Hotel Les Rotes (Dénia), Hotel La Raconà (Dénia), La Taula (Llíria), El Racó (Meliana) i La Visteta (Barx).
L'expectació generada en la capital hui ha sigut gran. De fet, la trobada ha comptat també amb la participació de nombroses personalitats del món de la gastronomia cullerenca i valenciana, els qui han tingut l'oportunitat de degustar per primera vegada la Paella de Cullera. La impressió dels comensals ha sigut excel•lent.

Identitat gastronòmica
I és que l'elaboració d'este arròs sorprén. Mayor ha explicat que amb esta paella patentada pel municipi costaner, «no hem buscat la competència, sinó l'excel•lència». L'alcalde ha defensat que es pretén impulsar una identitat gastronòmica pròpia per a la ciutat «basada en la qualitat dels productes del nostre mar i la nostra terra».
«La gastronomia és una part fonamental del nou relat turístic de la Comunitat», ha subratllat Colomer. «Estem vivint una edat daurada de la gastronomia valenciana», ha afegit, per a remarcar que les societats que sàpien gestionar el talent seran les que triomfaran. A Cullera han sabut aprofitar el talent de Salvador Gascón per a impulsar esta iniciativa innovadora, ha valorat.
D'altra banda, hui també s'han presentat els patrocinadors del I Concurs Nacional de Paella de Cullera. Empreses privades i Administracions públiques han apostat per este  certamen, que pràcticament s'autofinançarà.
Així, la Confradía de Pescadors de Cullera, Arròs Senyorial, la firma de paelles Garaima, Aigües de Cullera, el celler Chozas Carrascal, Amstel, Grupo Rex, Oli Birdy, Autocares Sarrión, la Sociedad Agricultores de la Vega, Vodafone, ACECU, la Federación Empresarial de Hostaleria de Valencia (FEHV), l'Agència Valenciana de Turisme i la Diputació de València, han prestat el seu suport a l'esdeveniment.

Elaboració
La Paella de Cullera és una nova creació culinària que s'emmarca dins del projecte de rellançament turístic de Cullera del nou govern municipal. Basant-se en la filosofia de la gastronomia de Quilòmetre 0, cerca fomentar els productes locals i atraure els amants de la bona taula, un perfil de visitant amb poder adquisitiu mitjà-alt.
La Paella de Cullera es cuina amb brou de peix de roca; llagostins de la llotja de Cullera; sepionet sense tinta i amb la seua melsa; moll; figatells d'escorpa; arròs de la varietat J. Sendra; oli d'oliva d'Énguera; tomaca fresca de Cullera per a sofregir; pimentó dolç i safrà de bri. La particularitat és que tots els productes del mar seran de la llotja de la ciutat.
Ajuntament de Cullera