La Generalitat impulsa, junt amb el sector, la marca ‘Taronja valenciana’ i inicia una campanya de promoció per a reforçar-ne la presència en els mercats

Lunes, 21 de noviembre de 2022 | e6d.es
• La campanya du per lema ‘Tria Sentiment’

._000723

El president destaca la importància de la unitat d'acció amb el conjunt del sector per a facilitar un "nou renaixement" dels cítrics valencians, considerats com "els millors del món"
L'etiqueta valenciana associada a les taronges i clementines permetrà identificar fàcilment en els punts de venda els productes cultivats a la Comunitat Valenciana
La campanya de promoció, que du per lema Tria sentiment, està promoguda junt amb el Consell Regulador de la IGP, i es desenvoluparà primer a la Comunitat, després s'estendrà a la resta d'Espanya i l'any que ve, als països de la UE
València.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat la importància de la unitat del sector citrícola per a facilitar un "nou renaixement" dels cítrics valencians, considerats com els "millors del món", i ha subratllat que el Consell, conscient d'això, ha impulsat, junt amb aquest sector, la creació de la marca Taronja Valenciana i el desenvolupament d'una campanya promocional per a reforçar la presència dels productes citrícoles de la Comunitat Valenciana en els mercats.
El president ha presentat, en un acte celebrat al Palau de les Comunicacions, la marca valenciana associada a les taronges i les clementines, registrada pel Consell Regulador de la IGP Cítrics Valencians, que identifica el segell de qualitat dels cítrics cultivats a la Comunitat Valenciana. A l'acte ha assistit també la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Isaura Navarro.
Ximo Puig ha assenyalat que aquesta marca, una iniciativa de la Generalitat, pretén que la resta d'Espanya i d'Europa relacionen els cítrics amb el Mediterrani i amb el territori valencià, ja que aquests productes "extraordinaris" i d'"una qualitat enorme" formen part de la identitat de la Comunitat i representen "els millors atributs de la societat valenciana, que són l'esforç, el treball, la qualitat i la voluntat de fraternitat".
Com ha indicat, l'etiqueta valenciana associada a les taronges i clementines permetrà identificar fàcilment en els punts de venda els productes cultivats a la Comunitat Valenciana.
El president ha avançat, a més, que aquesta marca, dissenyada per l'estudi Lavernia & Cienfuegos, anirà acompanyada d'una campanya de publicitat, ideada per AGR Food Marketing, que començarà enguany i que té vocació de continuïtat amb més pressupost cada any.

Tria sentiment
La campanya, que du per lema Tria sentiment, està promoguda junt amb el Consell Regulador de la IGP, i es desenvoluparà primer a la Comunitat, després s'estendrà a la resta d'Espanya i l'any que ve, als països de la UE. Les dues primeres fases tenen un pressupost, cadascuna, de 500.000 euros.
En concret, aquesta iniciativa promocional pretén dos objectius: augmentar el consum de taronja i reforçar la identificació de la taronja amb la Comunitat Valenciana. De fet, el territori valencià cultiva el 2 % dels cítrics de tot el món i concentra el 14 % de l'exportació global.
Es tracta de facilitar la identificació del producte valencià i d'oferir al mercat aquest segell de qualitat, ha explicat Puig, que ha insistit en la unitat amb la qual està actuant el sector citrícola en diferents àmbits, també en el disseny d'aquesta marca, per a aconseguir que el camp valencià augmente la seua rendibilitat.
La directora general de Promoció Institucional, Fernanda Escribano, ha destacat que els distintius per a identificar la taronja i la clementina valencianes es podran veure en unes setmanes en els punts de venda, i suposaran que es faça "realitat" un "gran projecte" a partir d'una "etiqueta xicoteta", per a portar als mercats la garantia de qualitat d'un producte que "forma part de l'ADN" dels valencians i les valencianes.
Generalitat Valenciana



._000853 
._000634