| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 25/06/2013

POBLACIONS » Alberic » Literatura

Jesús I. Bosch gana el premio de narrativa de Alberic con un relato sobre Rodrigo de Borja

La primera obra del periodista se sumerge en el paso por Valencia del cardenal antes de ser papa


El periodista Jesús I. Bosch ha logrado el premio Rafael Comenge de Narrativa Corta de Alberic con su primera novela que, titulada L'Amant del Cardenal Borja. Está ambientada en los años en que Rodrigo de Borja estuvo al frente del arzobispado de Valencia antes de ser elegido papa. Un total de dieciséis obras competían en esta 41ª edición de un certamen literario dotado con 1.500 euros y que, por primera vez, conlleva la publicación de la obra, según fuentes municipales.
La novela se inicia en las últimas horas de vida del papa Alejandro VI tras su envenenamiento, en las que recuerda su estancia en Valencia. De hecho, según destaca el autor, la obra narra el acontecer diario del cardenal desde su llegada a Valencia en junio de 1472 hasta su marcha definitiva a Roma. El papa Sixto IV había enviado a Valencia a Rodrigo de Borja con la misión de mediar ante los reyes de Aragón y Castilla y con el objeto de recuperar las propiedades de la Iglesia y cobrar los impuestos. Durante este período, el cardenal se relacionó con todos los estamentos y gremios de la ciudad, donde conoció a la joven Àngela, que se convirtió en su amante, explica el autor.
Jesús Bosch comentó ayer que la fascinación por la figura de Alejandro VI y la leyenda negra de los Borja le llevó a documentarse y escribir esta obra, que tenía acabada desde hace un par de años. La reciente elección del nuevo pontífice le animó a sacarla del cajón al pensar «que podría estar de actualidad» y la presentó a los premios literarios de Alberic.
Leer noticia completa en Levante-EMV...
P.F. Alzira
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.