El grup senderista de la Ribera Baixa Olivetes Xafaes acaba la temporada en la Platja del Pollo

Miércoles, 22 de junio de 2022 | e6d.es
• La pròxima temporada esperem que siga normal tant en la vessant sanitària com climatològica
._000841
El passat diumenge 19 de juny va tenir lloc la darrera activitat de la temporada del Grup Senderista Olivetes Xafaes, en aquesta ocasió es tracta d’una fusió i adaptació si cal, de les rutes 27 i 30 de les guies de caminades saludables “entre arròs i taronges” visitant paratges com la bassa de Sant Llorenç, el botànic i la platja del pollo, tots ells al terme municipal de Cullera, al remat 25Km. A les 7’30 hores després del control de les assegurances unes 50 persones valentes “amb més moral que l’alcoià” donat les altes temperatures que van a caracteritzar la jornada, comencen camí eixint de la plaça de l’Ajuntament per buscar el polígon i una vegada allí el pont de la tarranquera que creuem i pel costat de la via del tren fins la rodona del cementiri de Cullera on parem per hidratar-nos i continuar a l’esquerre per l’ urbanització Bonavista per continuar pel primer coll de la muntanya de les raboses de Cullera, quan arribem a la nacional Nazaret-Oliva girem a ma esquerre per poder visitar la bassa de Sant Llorenç, es tracta d’un paratge oblidat i maltractat durant molts anys on la sequera i el controvertit canvi climàtic ha degradat fins límits quasi irreversibles, no es pot accedir de cap manera, sols es pot contemplar el que es pot des d’un mirador que han instal·lat o des de dalt de la muntanyeta del cabeçol. L’ajuntament de Cullera ha iniciat uns treballs per recuperar i poder gaudir en breu d’aquest bonic indret, esperem que en pròximes temporades puguem visitar-lo com cal. Eixim del camí de la bassa i pel carril bici junt a la nacional passem junt l’ermita de Sant Llorenç I a l’esquerre pel camí de la pedrera de Moncofa i després per la dreta en plena rodona ens topem amb el jardí botànic de Cullera on ens espera un merescut esmorzar per agafar forces per visitar la interessant proposta d’aquet bonic raconet de natura. Es un parc privat que aglutina 2500 especies vegetals amb 160 tipus de palmeres ( 40 més que al botànic de València)de tot arreu i plantes mil·lenàries sent lloc de referència per a estudiosos i aficionats, també han recuperat una masia del segle XIX coneguda popularment com ca la Guapa on està documentat que es va allotjar el rei Alfons XIII. Després d’un hora de visita eixim per la dreta del recinte pel camí de Guarelo per arribar al camí de la mota del serraller on girem a la dreta pel costa de l’aqüeducte dels pasiegos per arribar a la carretera que creuarem per endinsar-nos en l’entrada del pollo on caminarem fins que trobem la mar on aprofitem per llevar-nos el calcer i per la vora de la mar en dirigim fins el que a Sueca anomenem la ratlla del terme on els i les que quedem hem refrescat per dins i per fora, a partir d’ara comptem amb temps lliure per fer tot allò que vulguem, aprofitem per xerrar, rialles, acudits i tota mena de comentaris amb la satisfacció de quan s’acaba una cosa i que be està el que be acaba, fins les 17 hores en tenim de temps i el punt d’encontre per tornar el cantó de la beata Inés on aprofitem per fer un cafenet i des d’allí per la dreta, pel camí de la mota de la puça i per l’esquerre pel camí de la mota del saladar, seguit del camí de la sèquia dels arbres, a la dreta pel camí del Guardany de les cendroses, esquerra travessia d’Almela , esquerra al camí dos pontets a buscar el túnel que travessem per tornar a la plaça de l’Ajuntament on un minvat grup d’olivetes boges i valentes donen per conclosa la ruta i fins ací la temporada senderista, ara a descansar i gaudir de les vacances i agafar energia per a la pròxima temporada que esperem siga normal tant per la vessant sanitària com climatològica. Amigues i amics d’Olivetes Xafaes, per Sant Joan bacores, verdes o madures però segures.