| Edició núm. | Any: 11 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 01/12/2022

POBLACIONS » General » Activitats » Cultura » Literatura » oci

Fundació Bromera d’Alzira junt a la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport posen en marxa la campanya ‘Espera llegint’

Més de 130 ajuntaments de tota la Comunitat Valenciana s’han adherit a la iniciativa que pretén promoure la lectura en valencià des del comerç local

._000606 
La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, en col·laboració amb la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura, ha posat en marxa la campanya d’animació lectora ‘Espera llegint’, per a impulsar la lectura entre la població adulta des del comerç local. La iniciativa compta amb més de 130 ajuntaments adherits, els quals rebran més de 3.500 exemplars del ‘Lot Espera llegint’ a partir de gener de 2023.

Una de les línies d’actuació de la campanya és distribuir llibres breus, de fàcil lectura, conformant una minibiblioteca de proximitat per a fomentar la lectura des del comerç, aprofitant el temps d’espera dels clients per a ser atesos. La idea és que els visitants puguen llegir els llibres als comerços o emportar-se’ls en préstec si l’espera és curta.

La minibiblioteca està formada per un expositor, dissenyat per la il·lustradora valenciana Alba López Soler; onze llibres de la col·lecció ‘Llegir en valencià’; una guia pràctica amb activitats i consells per als comerços; fullets explicatius per als clients dels comerços, sobre el funcionament de la campanya, i assenyaladors o punts de lectura.

La campanya pretén demostrar al públic adult que iniciar-se en la lectura en valencià no és difícil, també té com a objectiu animar els clients a visitar les llibreries i les biblioteques del municipi. Els llibres que conformen la campanya, d’autores i autors valencians, pretenen acostar la lectura en valencià al gran públic i inclouen un vocabulari amb la definició de les paraules menys usuals, una secció informativa i recomanacions bibliogràfiques.

La directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga, ha assenyalat que “llegir és una activitat que es pot realitzar en qualsevol espai i utilitzar els comerços com a difusors de literatura és una idea formidable”, i hi ha afegit que “tant de bo puguem canviar la tendència, i en lloc d’esperar torn veient la pantalla d’un telèfon, siga amb un llibre a la mà”.

Enviament de lots
Per tal de posar en marxa la primera part de la iniciativa, els ajuntaments de la Comunitat Valenciana van rebre un exemplar de mostra del ‘Lot Espera llegint’ durant el mes de setembre. Així mateix, van tindre l’oportunitat de demanar més exemplars a través de la pàgina web Espera Llegint. El termini de sol·licitud va finalitzar i els lots sol·licitats es començaran a distribuir a partir de gener de 2023 entre els ajuntaments adherits, que seran els encarregats de repartir-los entre els comerços locals.

‘Espera llegint’ és una campanya d’animació lectora que es va posar en marxa el setembre de 2022. La iniciativa s’inclou en el Pla valencià de foment del llibre i la lectura de la Generalitat.
Generalitat Valenciana
 

 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.