| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 16/02/2025

POBLACIONS » Fortaleny » Educació i formació

Famílies i mestres del CEIP de Fortaleny s'uneixen per a endreçar el pati del centre davant el retard en l'execució del Pla Edificant

Una vegada més aquest centre se situa en l'avantguarda com a Escola Viva, Activa i Participativa on tota la comunitat educativa es bolca per a mantindre aquest model d'ensenyament alternatiu


._000562
Mares, pares, iaios, iaies, alumnat i equip docent de CEIP Sant Antoni Abat de Fortaleny han decidit no esperar més i unir-se per a endreçar el pati d'aquest centre escolar i el menjador, amb la finalitat d'eliminar elements perillosos, així com dotar a aquest centre d'una cara més amable, que convide al joc, l'experimentació i l'aprenentatge en clau d'una escola viva i activa. En aquest model pioner d'ensenyament, són les i els alumnes qui lideren i són els artífexs del seu propi aprenentatge. Per a això, unes instal·lacions ben condicionades i dotades d'elements pedagògics, són essencials.
Davant el retard en l'aportació econòmica per part de la Conselleria d'Educació perquè l'ajuntament de la localitat puga procedir a la licitació de les obres del Pla Edificant, tota la comunitat educativa d'aquest centre s'ha unit i ha pres cartes en l'assumpte. L'última partida pressupostària concedida per la Conselleria en 2019 per a rehabilitar i condicionar el centre amb 212.068€ encara no ha sigut aportada per part de l'administració autonòmica. És per això que l'obra no pot licitar-se ni executar-se, la qual cosa suposa un bloqueig, per a escometre les millores, que supera ja els 5 anys.

Jornada conjunta de treball
Davant aquesta situació de bloqueig i donat el mal estat i progressiva deterioració de les instal·lacions d'aquest centre educatiu, les famílies i el professorat han decidit organitzar una jornada conjunta de treball per a endreçar, ells mateixos, el pati del centre així com el menjador. Diumenge passat 2 de febrer es van reunir per a escatar, pintar, eliminar elements perillosos, així com crear espais per al joc com el tradicional sambori, pintar, ensostrar i posar nom a les cabanyes del pati, escatar i pintar els bancs i taules de joc, repintar les extintes ratlles de les pistes esportives o condicionar el menjador per a dotar-lo d'elements més familiars i acollidors com a quadres, plantes, tapets, etc.
Malgrat aquesta intensa jornada de treball en la qual van participar grans i xicotets, les necessitats d'aquest centre continuen sent apressants i precisen d'una actuació immediata per part de la Conselleria, que permeta una rehabilitació completa. Les canonades i els lavabos es troben en molt mal estat i requereixen de constants reparacions, tot l'edifici necessita una rehabilitació integral, així com el pati que presenta molts elements que suposen un perill per a l'alumnat, el ferm del sòl, està clivellat i en molt mal estat i provoca constants caigudes, etc.

40 Trobada d’Escoles en Valencià a Fortaleny
El pròxim 6 d'abril Fortaleny acollirà per primera vegada la 40 edició de la Trobada d’Escoles en Valencià de la Ribera, una jornada festiva que reunirà a tota la comunitat educativa procedent de tots els centres dels municipis de la Ribera. Centenars de persones, entre docents i famílies, que gaudiran dels estands preparats pels diferents centres, amb tallers i activitats lúdiques i educatives. Un dia molt especial que a més servirà per a reivindicar l'ensenyament en valencià, l'ús social de la llengua i la necessitat que les institucions donen suport a l'escola pública. Enguany el lema de les trobades és “En valencià, lliures i amb orgull”.
CEIP de Fortaleny
 

 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.