Clica a la foto per ampliar
Estudiants de la Ribera Alta denuncien desigualtat en l'accés al campus universitari de Burjassot-Paterna
Per falta de transport públic
Estudiants universitaris de municipis com l'Alcúdia, Benimodo, Carlet i Alginet han alçat la veu per denunciar la greu desigualtat que pateixen en l'accés al campus de Burjassot-Paterna. Asseguren que la inexistència d’un servei de transport públic directe i regular amb eixa zona universitària dificulta greument els seus desplaçaments diaris i vulnera el principi d’igualtat d’oportunitats.La situació, ja complicada, s’ha vist empitjorada arran dels efectes del temporal DANA del 29 d’octubre de 2024, que va provocar importants desperfectes en la línia 1 de MetroValència, una de les principals vies de connexió entre la Ribera Alta i València. Les mesures provisionals adoptades no han sigut suficients per cobrir les necessitats de l’alumnat afectat, que denuncia conseqüències negatives tant en l’àmbit acadèmic com personal i social.
Amb freqüències de pas irregulars i combinacions deficients, el transport públic actual no dona resposta adequada a la demanda dels joves que estudien a la Universitat de València. Esta problemàtica ha motivat la presentació d’una Iniciativa Legislativa Popular, amb el suport del Servei de Joventut de l’Ajuntament de l’Alcúdia, per a exigir la creació d’un servei permanent i directe d’autobusos que connecte diàriament els municipis afectats amb el campus de Burjassot-Paterna.
Els impulsors de la proposta reclamen també que els horaris del futur servei estiguen adaptats al calendari universitari, amb l’objectiu de garantir realment l’accés a l’educació superior en condicions d’equitat.
Per reforçar la seua reivindicació, han convocat una concentració el pròxim dilluns 13 de maig, entre les 12 h i les 13 h, davant del Palau de la Generalitat Valenciana. Reclamen una solució justa i immediata davant un problema que, segons asseguren, els aboca a una situació de discriminació territorial.
E6D
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
Les demandes dels universitaris que acudixen diàriament al campus de Burjassot de la UV han estat el detonant ...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
També es demanà la declaració de zona afectada greument per una emergència, per les pluges del 4 i 5 de novemb...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
60 gimnastes han volgut aprofitar el Campus per a continuar evolucionant al seu esport
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
