| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 06/06/2025

POBLACIONS » General » Economia » Ocupació

Es pot i s'ha de continuar millorant els desequilibris del mercat laboral de la Ribera

L'atur registrat el mes de maig a la Ribera, s'ha situat en 15724 persones, és a dir, 35 aturats menys que el mes d'abril


._000948
Segons les xifres publicades pel SERVEF, l'atur registrat el mes de maig a la Ribera, s'ha situat en 15724 persones, és a dir, 35 aturats menys que el mes d'abril, amb un descens mensual del 0’22%.
Per part seua, les dades anuals indiquen que tenim en este mes 620 aturats menys que el mateix mes del 2024 el que suposa una disminució de desocupació anual del 3’79%.
Quant a la contractació, s'han registrat 7818 contractes al maig del 2025, la qual cosa ha suposat 917 contractes més que en el 2024 és a dir un 13’29% d'increment interanual. Per gèneres, 3602 han sigut a dones (46’07%) i 4216 a hòmens (53’93%). La contractació indefinida mensual és de 2957 contractes, un 0’03% menys que l'any passat i la contractació temporal és de 4819 contractes el que significa un 37’82% en indefinits i la temporal un 61’64%. Els contractes han sigut tant en els temporals com en els indefinits, un 60’44% a jornada completa i un 39,56% a temps parcial.
Per a Eduard Gómez, Secretari General Comarcal d'UGT-PV, “cal valorar positivament les dades de creació d'ocupació, que reforcen la tendència positiva del nostre mercat laboral fins i tot en un context econòmic mundial marcat per una elevada incertesa. No obstant això, és essencial continuar avançant per a corregir alguns desequilibris estructurals i dotar de major estabilitat i qualitat de vida a les persones treballadores.”
Per tant per a Gómez “en un context com l'actual, es pot i s'ha de continuar millorant els desequilibris del mercat laboral, com la reforma del cost d'acomiadament il·legal o improcedent, que ha de ser just i dissuasiu, i ajustar-se a la Carta Social Europea, que preveu la possibilitat real i efectiva de readmissió per al treballador acomiadat, el reembossament de salaris de tramitació entre l'acomiadament i la resolució del tribunal i una indemnització suficientment dissuasiva i reparadora de l'acomiadament injust.
Així com, la jornada laboral de 37,5 hores setmanals ha de fer-se realitat com més prompte millor. Es tracta d'una mesura que planteja canvis positius en la nostra economia i mercat de treball, intensificant la creació d'ocupació de qualitat i promovent canvis estructurals en la productivitat i competitivitat de les empreses.”
Per a UGT i a causa del volum significatiu de persones en situació de desocupació de llarga duració, és vital afrontar una reforma profunda de les polítiques actives ocupació que redunden en benefici dels col·lectius de majors dificultats d'ocupabilitat.
UGT
 



 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.