Entra en funcionament el Servei de Mediació Veïnal de l’Ajuntament de Carcaixent

Jueves, 7 de abril de 2016 | e6d.es
• El servei ha tingut una important acollida durant la seua primera setmana obert al públic

._000386
Esta setmana ha entrat en funcionament el Servei de Mediació i Negociació en conflictes veïnals, posat en marxa des de l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Carcaixent. Segons han informat les responsables de l’àrea, des de que es va anunciar que anava a oferir-se el servei han sigut molt els ciutadans que s’han interessat pel mateix i ja estan completes quasi totes les  hores d’atenció en les properes dos setmanes.
El Servei de Mediació és un espai on els veïns poden acudir gratuïtament a resoldre controvèrsies en l’àmbit veïnal, familiar, escolar o empresarial. L’objectiu d’este servei és crear una alternativa a la resolució de conflictes des del diàleg, basada en la participació activa de les parts implicades, per arribar a una solució consensuada amb l’assessorament d’un equip professional format per una psicòloga, una advocada i una treballadora social.
Teresa Oliver, regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Carcaixent, s’ha mostrat molt satisfeta per la important acollida que ha tingut el Servei ja que, segons afirma, això evidencia que els veïns tenien unes necessitats que no estaven cobertes i que a partir d’ara podran accedir a elles de forma gratuïta. La regidora ha remarcat que la implantació d’este servei suposa innovar en la gestió i resolució de diferents controvèrsies sorgides en l’àmbit comunitari. “D’esta manera- ha explicat- es promou la participació ciutadana, millorant la convivència i implicant a les veïnes i veïns en la resolució de determinats conflictes per a que tinguen respostes eficients, ràpides i adaptades a les seues necessitats”.
La regidora també ha recordat que el Servei de Mediació permetrà estalviar temps i diners tant als ciutadans com a l’Ajuntament en el moment d’assumir la gestió de conflictes. Els veïns podran buscar solucions, en paraules de Teresa Oliver,  “de forma àgil , ràpida i personalitzada a cada cas, estalviant als veïns i veïnes el temps i costos que comporta dur les diferències fins als jutjats”. A més, Teresa  Oliver ha volgut destacar que el Servei de Mediació possibilitarà optimitzar els recursos i incrementar l’eficiència dels serveis municipals. Així, els professionals que composen l’equip de Mediació, estan treballant ja amb els tècnics de la Policia Local i de Serveis Municipals per oferir-los l’assessorament especialitzat en l’elaboració d’informes i/o declaracions judicials en matèria de divorcis, separacions i intervencions amb menors.
El Servei de Mediació està orientat a la gestió de conflictes tant en l’àmbit comunitari com familiar. En quant a l’àmbit comunitari, es poden treballar conflictes relatius a la utilització d’espais compartits, problemes de sorolls o olors, problemes derivats d’obres o qualsevol  conflicte o enfrontament que puga dificultar la convivència diària entre veïns. Respecte a l’àmbit familiar, el Servei de Mediació està orientat a solucionar conflictes intrafamiliars en la convivència, conflictes d’herències o conflictes en relació a l’atenció de persones dependents.
Tot aquell veí o veïna que estiga interessat en fer ús del Servei de Mediació pot informar-se en l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Carcaixent o cridar al telèfon 962457609.
Ajuntament de Carcaixent