| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 07/08/2013

POBLACIONS » Carcaixent » Consum » Servicis públics

Els bancs i telecomunicacions copen la meitat de les consultes i reclamacions de l’OMIC de Carcaixent

L’OMIC complix 28 anys donant un servei gratuït d’informació, assistència i ajuda a tots els consumidors de Carcaixent.


El 45% del total de consultes i reclamacions que s’han realitzat este últim any a l’Oficina Municipal del Consumidor (OMIC) de Carcaixent estan relacionades principalment amb els sectors de les telecomunicacions, la banca i les entitats financeres. En un segon escaló, trobem el sector del gas, l’electricitat i els segurs que acumulen entre les tres el 10% del total de consultes i reclamacions.
El sector de les telecomunicacions es col•loca en primer lloc amb un 30% de les consultes d’este últim semestre i un 58% de les reclamacions degut principalment als conflictes amb les companyies de telèfon, companyies d’Internet i enganys amb l’Spam. Conjuntament amb les telecomunicacions, i tenint en compte context de conjuntura econòmica en el que ens trobem i els problemes amb les preferents, el sector de bancs i financeres ha passat a ocupar el segon lloc de reclamacions i consultes de l’OMIC amb un 11% i un 10% respectivament del total.
Així i tot, segons les últimes dades d’este primer semestre de l’any, l’OMIC ha registrat un lleu descens en el nombre de reclamacions i consultes que en el mateix període de l’any anterior. Les xifres consultades des del mes de gener fins juny s’han col•locat en un total de 374 consultes i 143 reclamacions, respecte a les 375 i 151 respectivament de l’any anterior.

OMIC
Des que l’Ajuntament de Carcaixent l’obrí l’any 1985, l’OMIC ha estat donant un servei constant i gratuït d’informació, assistència i ajuda gratuïta a tots els consumidors del poble. Situat a la plaça Miguel Hernández, l’oficina s’ocupa de la recepció de consultes i reclamacions per part dels consumidors que compren o viuen a Carcaixent.
La seua feina fonamental és la de mediar entre els consumidors i les empreses. L’oficina s’encarrega de gestionar els dubtes i problemes del consumidor i de tramitar les reclamacions que es vulguen fer. Si l’empresa no accepta la mediació de l’OMIC existix una segona via gratuïta: l’arbitratge del consumidor. L’arbitratge del consumidor és un procediment que han d’acceptar les dos parts implicades i on els advocats de l’administració són els responsables de donar la resolució final sobre el problema.
Ajuntament de Carcaixent
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars