| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 28/06/2017

POBLACIONS » Carcaixent » Educació i formació » Medi ambient i naturalesa

Els alumnes de l'IES Arabista Ribera de Carcaixent analitzen com millorar la seua eficiència energètica

Forma part d'un projecte europeu on participen 80 centres de Formació Professional de 7 països


L’IES Arabista Ribera va acollir la presentació dels resultats de l’auditoria energètica del seu centre escolar que han fet des del projecte Sustainable Energy Management at School. Els alumnes que han participat en el projecte van explicar als seus companys i companyes i a l’equip directiu i professorat del centre quina és la situació pel que fa al comportament energètic de l’edifici i van proposar mesures per a millorar-ne l’eficiència energètica, entre les quals s’inclouen accions tant de millora de les instal·lacions i equips consumidors d’energia com de canvi d’hàbits per part dels usuaris del centre.
Els alumnes van entregar al director del centre un informe on s’inclouen tant les conclusions de l’auditoria com les accions que es proposen, i l’han convidat a impulsar la implementació d’algunes de les  mesures proposades per a millorar l’eficiència energètica de l’escola i reduir-ne, així, l'impacte ambiental i econòmic.
[email protected] és un projecte cofinançat a través del programa Erasmus+ KA2, on participen 9 socis en 7 països d’Europa i un total de 80 centres de formació professional. En València han participat el CIPFP Catarroja (Catarroja), el CIPFP Luis Súñer (Alzira) i l’IES Arabista Ribera (Carcaixent).
Al llarg dels 3 anys de durada del projecte s’han pretés aconseguir 3 objectius:
- CONSCIENCIAR l’alumnat i les institucions d’educació secundària sobre un tema tan delicat com és el de la gestió sostenible de l’energia en edificis
-  AFAVORIR l’adquisició de competències en el sector de l’energia per part de l’alumnat, fins i tot a través d’experiències professionals
-  MODERNITZAR el currículum dels instituts de formació professional i d’educació secundària
El projecte vol aconseguir que l’eficiència energètica estiga present en la formació de l’alumnat i reduir, així, l’impacte econòmic i ambiental que suposa el consum d’energia en les escoles. Per això, com a pas final, es vol organitzar una taula redona on estan convidats a participar els professors i les professores que han intervingut en esta experiència pilot, a més d’institucions del món de l’educació, per vore com es pot incorporar la metodologia SEM als currículums de formació professional i secundària. 
Ajuntament de Carcaixent
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.