El Servei d'Admissió de l'Hospital d'Alzira obté la certificació de qualitat ISO 9001:2015

Miércoles, 23 de junio de 2021 | e6d.es
• Este servei, clau en el centre hospitalari, realitza més d'un miler de gestions diàries

._000759
El Servei d'Admissió de l'Hospital Universitari de la Ribera ha obtingut la certificació de qualitat per la Norma ISO 9001:2015, després d'haver superat amb èxit una auditoria externa realitzada per IVAC Institut de Certificació.
Esta és la primera certificació del sistema de gestió de qualitat d'un servei que l'Hospital d'Alzira obté després de la seua reversió a la gestió pública directa, a l'abril de 2018.
Segons ha assenyalat la gerent del Departament de Salut de la Ribera, Dra. Liliana Fuster, “la seua obtenció és fruit del compromís que el Departament de Salut té amb la qualitat i suposa garantir que el Servei d'Admissió de l'Hospital d'Alzira s'ajusta a les necessitats dels usuaris, aportant seguretat i garantia als procediments, amb la finalitat última de millorar, sempre, la satisfacció de la població”.
En este sentit, la Dra. Fuster ha destacat “el doble valor que suposa obtindre esta certificació en temps de pandèmia, ja que els professionals del Servei d'Admissió no només han hagut de treballar de valent per a adaptar les agendes i procediments a la situació, totalment anòmala, creada pel Covid-19, sinó que, a més, ho han fet implantant un sistema de gestió basat en la qualitat, que ara reconeix esta entitat certificadora”.
Així, durant els últims mesos s'ha estat treballant per a identificar possibles aspectes de millora en els procediments d'admissió de l'Hospital de la Ribera i establir els protocols i eines necessàries per a solucionar-les.

L'opinió dels usuaris
D'esta manera, entre altres, s'han posat en marxa una sèrie d'accions basades en la pròpia opinió dels usuaris del Servei i que han donat com a resultat una disminució en determinats temps d'espera dels pacients.
Així, per exemple, s'ha reduït fins als 34 minuts el temps que els pacients han d'esperar, de mitjana, per a accedir a una ambulància que els trasllade des del centre hospitalari fins al seu domicili. Cada mes, l'Hospital d'Alzira realitza una mitjana de 750 gestions d'estes característiques.
Així mateix, tal com reflecteixen els resultats de l'última enquesta de satisfacció que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha realitzat entre pacients de l'Hospital d'Alzira, el 81,7% dels enquestats es mostren satisfets i molt satisfets amb la rapidesa amb la qual són atesos pel personal d'Admissió quan arriben al Servei d'Urgències.

Un miler de gestions diàries
El Servei d'Admissió de l'Hospital Universitari de la Ribera és un servei clau per al funcionament del centre hospitalari. Ho integra un equip format per 64 professionals (auxiliars administratius, administratius, mèdics documentalistes i infermers), que realitzen més d'un miler de gestions al dia.
Entre elles, destaquen la gestió dels ingressos, de les altes i dels trasllats intrahospitalaris i extrahospitalaris, així com la gestió assistencial en el Servei d'Urgències i la gestió d'agendes i sol·licituds d'assistència/citació.
De la mateixa manera, este Servei s'encarrega de dur a terme l'atenció personal i telefònica dels usuaris, l'acreditació del sistema SIP, la gestió administrativa de les ambulàncies i la informació i gestió de la lliure elecció de centre i especialista.
Hospital Universitari de la Ribera


._000634
._000600