| Edición diaria núm: | Año: 10 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Miércoles, 3 de abril de 2013

POBLACIONES » Alberic » Educación y formación

El llibret de la 28 Trobada d'Alberic és més que un grapat de pàgines

El llibret acompleix així un primer objectiu, que és difondre la informació i l'esperit de les Trobades


El llibret de la 28 Trobada de Centres d'Ensenyament en Valencià de la Ribera ja està imprimint-se. Disposem de la seua edició digital, en PDF, que aconseguirà que la informació continguda entre les seues pàgines no pare de navegar entre els qui estan interessats a acudir a la cita de la Trobada, el proper 21 d'abril, a Alberic.
El llibret acompleix així un primer objectiu, que és difondre la informació i l'esperit de les Trobades, no sols dins dels límits de la nostra comarca, sinó a tot arreu. Vos sorprendria gratament, fins a quins extrems del món arriba el que nosaltres publiquem al web GENT DE TROBADA. I això significa que en estos punts llunyans, hi ha persones receptives a les activitats que la Coordinadora de la Ribera desenvolupa, que s'estima el valencià i que veu amb bons ulls tot el que al nostre país fem.
El llibret de la 28 Trobada també satisfà uns altres objectius, menys espectaculars, potser, però que resulten altament beneficiosos per a la promoció del valencià, sobretot a l'àmbit social. Em referisc a la traducció a la nostra llengua d'absolutament totes les publicitats comercials inserides, una tasca que normalitza  lingüísticament sectors productius i laborals que habitualment no els naix publicitar-se en valencià, perquè l'instint els assenyala una altra cosa i qui gestiona la creació publicitària també. Al final, la publicació de la publicitat en valencià venç tots els recels i demostra que l'exercici de normalitat no té conseqüències negatives, ben al contrari, fins i tot en té de molt positives perquè genera empaties amb l'oferta comercial per mitjà d'una llengua que tots i totes estimem. Passa el mateix amb la Jornada Gastronòmica, la qual publicita la seua oferta de cartes i menús per al dia de la Trobada, fa possible que el valencià entre a peu pla en l'establiment i que es quede amb tota la naturalitat del món en molts casos.
L'últim objectiu és per a nosaltres importantíssim, perquè escenificar en unsol espai públic el suport col·lectiu de la comarca de la Ribera al projecte de redreçament del valencià, com a llengua d'aprenentatge, cohesiona fermament les comunitats educatives disperses per la comarca i els proporciona energia per a tirar endavant, sobretot en una època en què hi ha un canvi de cicle -de l'ensenyament en valencià a el plurilingüisme en valencià- que ens pot sorprendre amb el pas canviat.
Doneu la màxima difusió al llibret, perquè, com heu vist, la seua transcendència va més enllà d'un grapat de pàgines.  
Escola  Valenciana La Ribera


 

 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 1Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.