| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 23/11/2012

POBLACIONS » Carcaixent » Música

El Cor de la Generalitat cierra su gira de voces femeninas en Carcaixent

Mañana sábado, 24 de noviembre, a las 19.00 horas, en el Auditori de Carcaixent

El Cor de la Generalitat cierra el sábado día 24 de noviembre en el Auditori de Carcaixent la gira de su programa para voces femeninas y piano que le ha llevado con anterioridad al Auditorio de Cox, el Palau de la Música -dentro de la programación de la Sociedad Filarmónica de Valencia-, el Teatro Municipal de Benisanó, la Arciprestal de Ontinyent, el Auditorio de Castellón y el Auditorio Villa Eugenia de Godella.
Treinta y tres mujeres del CGV -acompañadas por el pianista Francisco Hervás- participan en el programa que ha seleccionado el director de la agrupación, Francesc Perales, compuesto por piezas poco habituales en las salas de concierto, de algunos de los autores más destacados de la historia de la música.
La primera parte, de carácter romántico, incluye obras de cuatro de los grandes músicos del siglo XIX: Franz Schubert, Felix Mendelssohn, Robert Schumann y Johannes Brahms, compuestas "para esos coros laborales que nacieron con el impulso de la revolución industrial, con un aliento sindicalista y cultural a la vez", según explica Antonio Gascó en el programa.
Abren el concierto la pieza sacra Gott ist mein Hirt, D 706, y Coronach, basada en Walter Scott, "con un solemne sentido elegíaco", de Shubert (1797-1928).
A continuación el CGV interpretará el dueto para voces femeninas Gruss, de Mendelssohn (1807-1856), escrito para la futura esposa de Adolphe Adam y con "un aire de lander con una sección central dialogada".
Seguidamente el CGV ofrecerá la balada Der Wassermann, "posiblemente con raíces basadas en la música popular" y Meerfey, "una barcarola brillante y luminosa", de Schumann (1810-1856).
La primera parte concluye con el Salmo XIII, op. 27, de Brahms (1833-1897), caracterizado por "un sistema contrapuntístico que recuerda el periodo barroco".
En la segunda parte figuran autores más recientes: el español de Cuba Joaquín Nin (1879-1949), padre del también músico Nin Culmell y la escritora Anaïs Nin, con Canciones populares españolas; My love dwelt in a Northen land y As Torrents in Summer, de sir Edward Elgar (1857-1934), y dos canciones de Navidad de Francis Pott (1957), What is he, this lordig, that cometh from the fight? y Rorate coeli desuper!

· Sábado, 24 de noviembre
· 19.00 horas
· Auditori de Carcaixent
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.