El conseller de Sanitat reconeix els problemes del Centre de Salut de l'Alcúdia del passat setembre

Viernes, 26 de diciembre de 2014 | e6d.es
• Mónica Oltra demanà explicacions pel mal servei d'atenció mèdica als usuaris del Centre de Salut de l'Alcúdia i exigint una modificació de les seues polítiques

La pregunta es va formular per la situació creada durant el mes de setembre al Centre de Salut de l'Alcúdia on les llistes d'espera per al metge de capçalera arribaren als 11 dies i xiquets i xiquetes foren derivats al centre de Guadassuar per a l'atenció pediàtrica al no cobrir-se les baixes de distints metges per vacances o jubilació, tant en atenció primària com pediatria, el que va provocar que alguns dies els professionals estigueren completament desbordats i no es poguera donar una atenció adequada.
La situació generada motivà distintes denúncies de Compromís per l'Alcúdia que canalitzà les protestes dels veïns va fer que, finalment, l'Hospital de la Ribera enviara un metge per a reforçar la situació al Centre de Salut de l'Alcúdia, el que va permetre un millor funcionament i atenció.
En la resposta del Conseller de Sanitat de la Generalitat, Manuel Llombart, efectuada aquest mateix mes de desembre, el conseller reconeix que un dels metges de família es va jubilar i un altre professional va haver de fer-se càrrec de la quota de pacients del facultatiu que es va jubilar, sense que es procedira a la seua substitució. Per altra part el conseller també reconeix que un dels dos pediatres del centre que cobria el servei mentre el seu company estava de vacances, va demanar una baixa temporal, pel que els xiquets i xiquetes van haver de ser derivats al Centre de Salut de Guadassuar.
Paco Sanz, regidor de Compromís per l'Alcúdia i candidat en les pròximes eleccions, considera que la resposta del conseller de sanitat demostra que les denúncies i crítiques estaven ben fonamentades i la situació va ser conseqüències de les retallades aplicada per l'empresa que gestiona el Departament i Hospital de la Ribera, reiterant que les baixes produïdes pel personal sanitari, han de ser cobertes des del primer dia i al 100%. Igualment considera molt important que els usuaris de la sanitat pública reclamen i denuncien les situacions injustes generades com aquesta. Cal recordar que davant les primeres denúncies la direcció de l'Hospital de la Ribera va replicar dient que tot funciona perfectament i que la llista d'espera era de 48 hores, el que s'ha demostrat que era fals.
Compromís per l'Alcúdia