| Edició núm. | Any: 11 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 26/12/2014

POBLACIONS » L'Alcúdia » Política

El conseller de Sanitat reconeix els problemes del Centre de Salut de l'Alcúdia del passat setembre

Mónica Oltra demanà explicacions pel mal servei d'atenció mèdica als usuaris del Centre de Salut de l'Alcúdia i exigint una modificació de les seues polítiques


La pregunta es va formular per la situació creada durant el mes de setembre al Centre de Salut de l'Alcúdia on les llistes d'espera per al metge de capçalera arribaren als 11 dies i xiquets i xiquetes foren derivats al centre de Guadassuar per a l'atenció pediàtrica al no cobrir-se les baixes de distints metges per vacances o jubilació, tant en atenció primària com pediatria, el que va provocar que alguns dies els professionals estigueren completament desbordats i no es poguera donar una atenció adequada.
La situació generada motivà distintes denúncies de Compromís per l'Alcúdia que canalitzà les protestes dels veïns va fer que, finalment, l'Hospital de la Ribera enviara un metge per a reforçar la situació al Centre de Salut de l'Alcúdia, el que va permetre un millor funcionament i atenció.
En la resposta del Conseller de Sanitat de la Generalitat, Manuel Llombart, efectuada aquest mateix mes de desembre, el conseller reconeix que un dels metges de família es va jubilar i un altre professional va haver de fer-se càrrec de la quota de pacients del facultatiu que es va jubilar, sense que es procedira a la seua substitució. Per altra part el conseller també reconeix que un dels dos pediatres del centre que cobria el servei mentre el seu company estava de vacances, va demanar una baixa temporal, pel que els xiquets i xiquetes van haver de ser derivats al Centre de Salut de Guadassuar.
Paco Sanz, regidor de Compromís per l'Alcúdia i candidat en les pròximes eleccions, considera que la resposta del conseller de sanitat demostra que les denúncies i crítiques estaven ben fonamentades i la situació va ser conseqüències de les retallades aplicada per l'empresa que gestiona el Departament i Hospital de la Ribera, reiterant que les baixes produïdes pel personal sanitari, han de ser cobertes des del primer dia i al 100%. Igualment considera molt important que els usuaris de la sanitat pública reclamen i denuncien les situacions injustes generades com aquesta. Cal recordar que davant les primeres denúncies la direcció de l'Hospital de la Ribera va replicar dient que tot funciona perfectament i que la llista d'espera era de 48 hores, el que s'ha demostrat que era fals.
Compromís per l'Alcúdia
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.